Főhet a feje Karácsony Gergelyéknek

A Lánchíd felújítására jelentkezett négy vállalatból három kormányközelinek mondható, így a főváros vezetése jó eséllyel kénytelen lesz ezek valamelyikével üzletelni.
Komócsin Sándor, 2020. október 26. hétfő, 08:59
Fotó: Napi.hu

A Lánchíd renoválására, a Karácsony Gergely főpolgármester által levezényelendő eddigi legnagyobb beruházásra négyen tehetnek ajánlatot a közbeszerzési eljárásban október 28-áig: az A-Híd Építő Zrt., a Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt., az SDD Konzorcium (Dömper Kft., Subterra-Raab Kft., Pannon-Doprastav Kft.), és a Strabag Általános Építő Kft. - írja a 24.hu.

Közülük hármat a kormányhoz közeliként könyvelnek el, de az osztrák tulajdonú Strabag sem tekinthető esélytelennek. A NER érkezéséig piacvezető mélyépítő az utóbbi években inkább az alvállalkozói sorba szorult vissza, ám a tavalyi 68 milliárd forintos árbevétele és 3 milliárdos adózott eredménye alapján nem mondhatjuk, hogy partvonalra került.

Piaci források jó esélyt adnak a Közgép Zrt.-nek. Az egykori Simicska-cég ugyan tavaly csak 1,1 milliárd forint árbevételt ért el, ám 2020 elején már elnyert egy komoly megbízást: nettó 43,6 milliárd forintért építheti meg az M44-es gyorsforgalmi út egyik darabját.

Az A-Híd Zrt. az Apáthy Endre nevével fémjelzett Híd-csoport zászlóshajója, amely a piaci hírek szerint jó árral rukkolhat elő, mert rendelkezik olyan flottával, ami a vízi építkezésnél előnyt jelent. Igaz, Apáthy az MSZP-SZDSZ kormány idején sem tűnt el: vállalkozása építette például a kőröshegyi völgyhidat, akkor horribilisnak tartott összegért, 78 milliárd forintért. Apáthyt ugyan nem jegyzik a milliárdosok toplistáin, de jól lavírozik, több helyen Mészáros Lőrinc cégeivel dolgozik együtt

Meglepetésnek leginkább az számítana, ha az SDD Konzorcium lenne a befutó. Meghatározó tagja, a Dömper Kft. ugyan tavaly már betört a 20 milliárd forint feletti forgalmú cégek közé, 1,9 milliárdos adózott nyeresége is komoly, és a közvetett tulajdonos Abronits Róbert kapcsolatai ugyancsak régre nyúlnak vissza. A Dömper az első Orbán-kormány idején ott munkálkodott a nagy útépítéseken, ugyanakkor foltot ejtett rajta, hogy a hozzá köthető sztrádaépítő cég, a Viadom adóssághegyeket hátrahagyva dőlt be.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

totyika, 2020.10.26 17:37

@europeer: Magyar nyelvtan: főhet a FEJÜK.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

europeer, 2020.10.26 15:21

1kutya, mind lehúzza a népet, bármelyik oldalon van.
Itt csak a felső osztozkodás a nyűgös, a nép pont ugyanolyan xarul jár.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

antitroll, 2020.10.26 12:41

@Fricibacsi3:
Hát főljön is, ha lopni akar. Momentán ugye ez a másik oldalon nem mondhat el...
De a Te fejed nem fő, hanem furunkulus... :-)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

antitroll, 2020.10.26 12:40

Kit érdekel, hogy kormányközeléi a nyertes cég, vagy nem?
Verseny van és ez ugye milyen szokatlan (egyeseknek)?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Fricibacsi3, 2020.10.26 12:09

@kanri_2: Erzsébetvárosi BITCOIN bányákokkal lebuktak.
Lackner Gajda Krinyó lopógépek szintén
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html