Újabb metrómegállókon indul a felújítás

A Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák metróállomáson is elkezdődnek az M3-as metróvonal felújításához kapcsolódó korszerűsítési munkálatok, ezért a metró az említett két állomáson július 13-tól megállás nélkül áthalad.
Rácz Gergő, 2020. július 1. szerda, 19:15
Fotó: magyarepitok.hu / Dernovics Tamás

A két lezárt metróállomás környékét a Kálvin tér és a Népliget között közlekedő állomáspótló busszal lehet majd elérni - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerdán az MTI-vel.

Az M3-as metró munkanapokon továbbra is Újpest és a Nagyvárad tér között jár majd, a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák állomáson kívül a korábban már lezárt Arany János utca és Ferenciek tere állomáson továbbra sem áll meg. A metróvonal déli szakaszán, a Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest között a metrópótlás rendje nem változik.

Azt írták, az M3-as metró déli szakaszának felújítása várhatóan idén őszre véget ér, így - az északi részhez hasonlóan - Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér között is teljesen felújított, korszerű állomásokon keresztül lehet majd utazni. Ősszel, a déli szakasz átadása után a Nagyvárad tér és a Lehel tér között folytatódik a metróvonal felújítása.

A július 13-ától kezdődő munkálatokhoz kapcsolódóan megkezdik az állomáspótló busz közlekedéséhez szükséges infrastruktúra kiépítését, ezért július 10-ig a Nagyvárad tér és Kálvin tér között, az Üllői út-Szentkirályi utca csomópontban, az Üllői úton a Pénzverde épülete előtt, valamint a Szentkirályi utca Üllői út és Baross utca közötti szakaszán útszűkületekre, időszakos sávlezárásokra, forgalomterelésekre kell számítani.

Ugyancsak az M3-hiz kapcsolódó hír, hogy műszaki szempontból már sokkal jobbak a nyáron fullasztóan meleg 3-as metró klimatizálásának az esélyei, mint egy éve. A Pesti Hírlap szerint ha az orosz gyártó nem járul hozzá a kocsik átalakításához, akkor ugrik a garancia, így pedig nem érdemes belevágni. A BKV már letett arról, hogy idén kivitelezzék a munkát.

Az orosz gyártó 30 év garanciát adott a felújított metrókocsikra, de ha hozzányúlnak a járművek szerkezetéhez, a Metrovagonmas felmondhatja a garanciát. Már be is jelentkezett két cég, amely saját költségén elkészítené egy-egy légkondival felszerelt kocsi prototípusát. Így kiderülne, hogy valóban megoldható-e a probléma, és ha igen, hogyan. Ehhez komoly szerkezeti átalakításra lenne szükség.

HOZZÁSZÓLÁSOK