Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Csepreghy Nándor szerint az M4-es autópálya építését a kormány európai uniós források terhére tervezte megépíteni, mivel egy több mint 100 milliárd forintos beruházásról van szó.

Az EB 2013-ban nem értett egyet a kormány tervével, hogy Szolnok felé autópálya épüljön, ezért a kabinet visszavonta a benyújtott tervezetet, és a bizottság szakértőivel együttműködve megkezdte a projekt átdolgozását, hogy újra benyújthassa azt elfogadásra az bizottságnak.

Az elmúlt másfél évben számtalan alkalommal tárgyaltak a bizottság szakértőivel, akik folyamatosan nyomon követhették a projekt alakulását. A regionális főigazgatóság munkatársai jelezték a magyar kormányt képviselő szakértőknek, hogy az M4-es fejlesztésénél felmerül a kartellgyanú, amely lehetetlenné teszi az uniós finanszírozást - mondta a helyettes államtitkár. Az uniós szabályok szerint ugyanis, ha egy beruházás értéke meghaladja az 50 millió eurót, akkor a tagállamok támogató döntésén kívül az EB-nek is hozzá kell járulnia ahhoz, annak érdekében, hogy a projekt a későbbiekben uniós forrás terhére elszámolhatóvá váljon.

A Miniszterelnökséget vezető miniszter március 26-án elrendelt egy belső vizsgálatot, amelynek április végén lesz eredménye, és ezzel párhuzamosan a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. leállította az építkezést.

A kormány nem tett le arról a szándékáról, hogy a fejlesztési ciklus végéig az összes megyei jogú város elérhető legyen gyorsforgalmi úton, így Szolnok esetében is tartja magát korábbi terveihez - fogalmazott Csepreghy.