Megelőzzük az osztrákokat...az autópályadíjakban

Októbertől 3500 forintba kerül majd a sima személyautók tíznapos sztrádamatricája. Az áremelés kapcsán az mfor.hu összehasonlította a magyar és az osztrák autópályadíjakat.
Szabó Zsuzsanna, 2018. szeptember 1. szombat, 17:30

Októbertől változik a fizetős útszakaszok árszabása, a 10 napos matrica a jelenlegi 2975 forintról 3500 forintra drágul - jelentette be Gulyás Gergely miniszter a pénteki Kormányinfón. A miniszter ezt azzal indoklta, hogy 2013 óta nem változott a díjszabás, ezért szerinte elfogadható az inflációt követő áremelés. Azt is elmondta, hogy a 10 napos - legrövidebb időre szóló - matricát főleg a külföldiek vásárolják.

A bejelentés apropóján az mfor.hu összevetette a magyar díjakat az osztrákkal, és azt találták, hogy az osztrák autópálya használata olcsóbb lesz, mint a magyarországi. A két ország adataiból ugyanis az látszik, hogy míg Magyarországon az éves úthasználati díj (amit az autópályák rendszeres használóinak érdemesebb kifizetni, mint a 10 napos matricát) 2018-ra például 42 980 forint volt, addig ez a sógoroknál 29 720 forintból kijön, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. által üzemeltetett autopalya.hu oldal szerint.

Ami a 10 napos matricát illeti: jelenleg ez itthon 2975 forintba kerül szemben a nyugati szomszéd 3070 forintjával. Ez azonban az emelést követően 3500 forintra ugrik, ami már meghaladja az osztrák díjat.

El kellene engedni az autópályadíjakat inkább
A magyar utak minőségét az elmúlt időben többször is érték elég kemény kritikák - nem ok nélkül. A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) már két levelet is írt az illetékes Innovációs és Technológiai Minisztériumnak azt javasolva, hogy csökkenjen felére vagy szűnjön meg az autópályadíj azokon a szakaszokon, ahol az építkezések miatt nem lehet normálisan közlekedni, hiszen emiatt csak késve és drágábban tudják teljesíteni a megbízásaikat.

Képünk forrása: Napi.hu/Szabó Dániel

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

tlg01, 2018.09.02 10:29

@Kotkodus:
a wiki szerint A > kb1700km H > kb 1400km
a díj különbséget indokolja, hogy míg A-ban
igen könnyű dolga volt az építőknek mert az
egy tök sík terep sehol egy hegy sehol egy
alagút; ellentétben velünk ahol a helyzet pont
a fordítottja
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Kotkodus, 2018.09.02 08:05

azért a teljes kép kedvéért ki lehetett volna vetíteni, hogy mekkora hálózatra vonatkoznak a díjak... illetve nem ártott volna egy regionális összevetés sem...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html