A Generali egész országra kiterjedő reprezentatív kutatása szerint a magyarok harmadával rendszeresen előfordul, hogy megvásárol valamit, amire igazából nincs szüksége. Az impulzusvásárlás leginkább a budapestiekre, a nőkre és a 40 év alatti lakosságra jellemző.

A kutatásból az is kiderül, hogy bár a legtöbben tudatos vásárlóknak gondoljuk magunkat, ez leginkább a tartós fogyasztási cikkek vásárlásában nyilvánul meg - okostelefonjainkat, autóinkat és más, tartós használatra vásárolt tárgyainkat ugyanis körültekintőbben választjuk ki - derül ki a Generali közleményéből.

Átlagos vásárláskor legtöbben az ár-érték arányt veszik figyelembe: a lakosság csaknem felénél ez a legfontosabb szempont, 25 százalékuk az akciós termékeket keresi, míg a vásárlók mindössze 17 százaléka veszi mindenből a legolcsóbbat.

Élelmiszert viszont tízből csaknem heten dobtak ki az utóbbi egy hónapban, tízből egy ember pedig ezt hetente többször is megteszi.

A ruhavásárlásnál a lakosság csaknem 60, a rendszeres impulzusvásárlóknak pedig közel 80 százaléka vásárolt az elmúlt évben olyan ruhadarabot, amit végül csak egy-két alkalommal viselt. A válaszadók negyede frissíti fel minden egyes szezonban a ruhatárát és tízből két ember kárpótolja, jutalmazza magát gyakran egy-egy új ruhával - derült ki a felmérésből.

Képünk forrása: Shutterstock