Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Az első metrószerződés 195 milliárd forintról szólt (a Baross tér és az Etele tér közötti szakaszra). Most már 400 fölött tartunk (a Bosnyák téri második szakasz nélkül) - mondta Tarlós István főpolgármester az Indexnek a 4-es metró beruházásának költségéről. A legutóbbi hivatalos összeg 386 milliárd forint volt. A kiadások azonban már 425 milliárd forintra nőttek. Tarlós szerint az állomások beépítésénél nagy pazarlást tapasztaltak, példaként az apró mozaikokat hozta fel, amelyekkel a megállókat burkolták. Összesítésük szerint ebből 180 millió darabot építettek be.

Budapest főpolgármestere még várja a kimutatást, hogy "mik azok az elképesztő és teljesen felesleges munkák, amiket leköltségeltek a 4-es metrónál". A pazarlásra még egy példát felhozott: az utasoknak "abban az élményben lesz része egyes megállókban, hogy amikor rálép a mozgólépcsőre, 8-9 másodpercig még természetes megvilágítást kap a tükrökkel beirányított napfény segítségével. Majd meg kell nézni, hogy pusztán ez az ostobaság mennyi pénzébe kerül a városnak" - nyilatkozta Tarlós.

A főpolgármester szerint a 425 milliárdos beruházási költség már nem növekszik tovább, sőt csak csökkenhet, de még nem tudják, milyen mértékben. Elsősorban persze a rossz szerződések következménye a sok többletköltség - véli Tarlós.

Az interjúban Tarlós a közös fővárosi-agglomerációs (BKV-MÁV-Volánbusz) jegyrendszer bevezetéséről is beszélt, azonban továbbra is csak a tervekről. Arra a kérdésre, hogy a közös tarifarendszer mikor valósulhat meg, a városvezető nem tudott pontos választ adni, szerinte ez nem a fővároson múlik, hanem sokkal inkább a MÁV Zrt.-n. "Mi nyitottak vagyunk. Sürgetjük. A kormány is alapvetően egyetért vele. Ezt meg kell még beszélnünk a MÁV-val" - tette hozzá Tarlós.