Levette a kiemelt projektek listájáról a kormány a Budapest Szíve Program második ütemét. A Magyar Közlönyben megjelent határozat szerint három projektről döntött így a kabinet, a belváros átalakítása mellett a debreceni Aquaticum és az Aggteleki Nemzeti Park fejlesztése vált másodlagossá. A fürdő 779 millió, az aggteleki park 1,95 milliárd forint támogatást kapott volna, a fővárosi fejlesztés pedig 3,4 milliárd forintot. A Budapest Szíve Program három fejlesztésből áll. Az első a Kaputérség-ütem, amely a Károly körút átalakítását jelenti. Ez lényegében elkészült, csakúgy, mint a Március tizenötödike tér ráncfelvarrását jelentő hídfőfejlesztés. Ehhez kapcsolódna szorosan a harmadik fázis, amely a Kaputérség második ütemeként a Ferenciek tere átalakításáról szólt, többek közt az autók kitiltásával az aluljáróból.

A pillanatnyi kormánydöntés értelmében utóbbi nem valósulna meg, vagy csak később. Elképzelhető ugyanis, hogy a program csak technikai okok miatt áll le, bármilyen módosítás esetén ugyanis új tervként kell azt ismét beadni − ellenkező esetben az unió szabálytalanságokra hivatkozva nem fogadná el.

A mostani nem az első probléma Budapest Szívével. A projekt már szeptemberben csúszásban volt. Akkor Sereg  Zoltán, a kivitelező Bau Holding Zrt. és Reneszánsz Zrt. konzorciuma, a  Budapest Szíve Kft. vezetője a folyamatban lévő közműfeltárások, illetve  építési és forgalomtechnikai engedélyek beszerzésének elhúzódásával  indokolta a csúszást, ám a lapunknak nyilatkozó közműszolgáltatók  cáfolták, hogy az ő munkájuk hátráltatná a projektet (Napi Gazdaság,  2010. szeptember 21.). Miközben Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) vezérigazgatója tegnap bejáráson ismertette a felújítás eredményeit, még a járdákat megvilágító lámpatestek behelyezése, illetve a burkolat befejezése zajlott a Károly körúton, de az újonnan kialakított zöld sávon is tartott a füvesítés. Vitézy szerint csak a nyár végén fejeződhet be a Deák Ferenc tér és a Károly  körút műszaki átadás-átvétele, amely a projekt lezárását jelentené. Az eredeti, április 4-i befejezési határidőt módosító április 30-i dátum is több mint 20 napja elmúlt. Komoly forgalomszervezést igényelt, hogy a főváros egyik legfontosabb utcáját épp az EU-elnökség idején nem lehetett használni, hiszen korábban a Kiskörút volt az egyik fő delegációs útvonal.