A portál számítása szerint legalább 440 millió forintot költött a kormány az adófizetők pénzéből decemberben a három országos napilap nyomtatott számaiban megjelent hirdetésekre. Az Magyar Villamos Művek (MVM) a három napilap legnagyobb hirdetője: decemberben 79 teljes újságoldalon és 11, majdnem egész oldalt lefedő, úgynevezett "junior page"-en népszerűsítette magát és különféle programjaikat.

A kormány 68 oldalon keresztül kívánt boldog karácsonyt az olvasóknak. December 27-én két oldalon is a Népszavában, 27 és 28-án pedig a Magyar Nemzetben. Utóbbinak összesen 61 oldal jutott, a legnagyobb hirdető az MVM volt 26 egész oldalas reklámmal, 6 úgynevezett junior page-hirdetéssel és három csíkkal a címlapon.

Más állami cégek is gyakran megtalálják a lapot: autópálya matricát összesen két oldalon, szerencsejátékot másfélen, az operát összesen háromnegyed oldalon hirdették.

A Magyar Hírlapnak sem indult rosszul a december: másodikán négy oldalnyi MVM-hirdetés és egy egyoldalas családvédelmi akcióterv-reklám jutott az alig tizenhat oldalas újságba. Nekik is az állami villamos művek a legnagyobb hirdetőjük (30 oldal), de jutott 24 oldalnyi boldog karácsonyt is.

A két kormánypárti napilap eladott példányszámait hivatalosan nem mérik, így semmilyen megbízható adat nincs arra, hogy milyen hatékonysággal jut el a hirdetés üzenete az olvasóhoz. Piaci információk szerint egyébként a Nemzet 12 ezer körüli példányban, a Hírlap 3 ezer alatt fogy.

Az ellenzéki Népszavának sincs oka panaszra: december folyamán 59 és fél oldalnyi állami hirdetés és öt úgynevezett junior page jutott, ami a hirdetési tarifatáblázatuk szerint 143 millió és 350 ezer forint bevételt jelent - írja a Magyar Hang.

Így dolgozott a Magyar Hang

Mivel a kormány nem szívesen közöl adatokat a hirdetésekről, a Magyar Hang újságírói a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtárban kiváltottak egy olvasójegyet és egyenként nézték át a lapokat.