Még egy belharc a Fidesz háza táján

Kormányközeli üzletemberek harcolnak, hogy cégük végezze a rádióadók hallgatottságának felmérését. A megbízással 200-250 millió forint bevételre tehetnek szert, továbbá az adataiktól függ, hogy a reklámozók melyik csatornánál költik el a pénzüket - írta a Magyar Nemzet.
Komócsin Sándor, 2017. május 24. szerda, 08:40
Fotó: Napi.hu

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) pályázaton keresi azt a céget, amely a hatóság megbízásából mérheti a rádióadók hallgatottságát. A kiírási feltételnek, miszerint a jelentkezőknek az elmúlt három évben összesen 180 millió forint bevételt kellett elérniük ilyen munkából, csak két cég felelt meg. Mindkettő közel áll a kormányhoz - derül ki a Magyar Nemzet cikkéből.

Az egyik, a TNS-Mediameter Andy Vajna filmügyi kormánybiztos rádiójától kap rendszeres megrendeléseket a hallgatottság felmérésére, a másik, az Inspira és titkos partnere a Radio Sales House-nak (RSH) végez ilyen munkákat. Az utóbbi cég Tombor András és Krskó Tibor érdekeltsége, Tombor Habony Árpád miniszterelnöki tanácsadó barátja, Krskó Rogán Antal miniszter szomszédja, Csetényi Csaba üzlettársa. Az Inspiráról és a RSH-ról itt olvashat bővebben.

Az NMHH 200-250 millió forintot szán a felmérésekre, amit üzleti körökben jó pénznek tartanak. A két kormányközeli jelentkező tehát azért küzd, hogy a megbízás elnyerésével megszerezze ezt az összeget. Vezetőik szerint nem fogják manipulálni a méréseiket, pedig nagy a kísértés. Évente 8-9 milliárd forint hirdetési bevétel sorsa múlik, azon, hogy egy-egy rádiónak mekkora  hallgatottságot mérnek - minél többet, annál többet kérhet a reklámidőért - derül ki az írásból.

HOZZÁSZÓLÁSOK