Még egy évet várni kell a budapesti bringákra

Lassan két éve napirenden tartják a budapesti kerékpár-kölcsönzési tervet, s bár a fejlesztés az elhatározottak szerint halad, csak a jövő nyár végén lehet majd kölcsönzött bringával szelni a várost.
Diószegi József, 2012. július 4. szerda, 09:28

A Napi Gazdaság szerdai számának cikke

A "Bubi" névre keresztelt fővárosi kerékpár-kölcsönzési rendszerhez szükséges közbeszerzési eljárás dokumentációját és az üzemeltetési modellt készítik (még mindig) elő. Az ajánlattételi felhívás várhatóan a nyáron megjelenik − tájékoztatta lapunkat a beruházásért felelős Budapest Közlekedési Központ (BKK). Arra a kérdésünkre pedig, hogy mi történt a projekttel eddig, elmondták: a társaság 2010. októberi létrejötte után az ötletként létező közösségi kerékpáros rendszer elképzelését felkarolták, felülvizsgálták és elkezdtek azon dolgozni, hogy uniós támogatást szerezzenek a megvalósításhoz. Végül az Nemzeti Fejlesztési Ügynökség tavaly márciusban csaknem 900 millió forint egyszeri, vissza nem térítendő támogatásra tartotta érdemesnek a fejlesztést, a támogatási szerződést 2011 augusztusában kötötték meg. (A projekt teljes beruházási költsége viszont nagyjából 1,1 milliárd forint.) Időközben leegyeztették és lezárták a helyszíneket, kialakították a működési koncepciót, egyeztettek a szakma képviselőivel szerte Európában, mind városokkal, mind üzemeltetőkkel, mind gyártókkal, illetve kidolgozták a Bubit kísérő forgalomtechnikai intézkedési terv részleteit is.

Hogy miért van szükség ilyen hosszú időre a bevezetéshez, erről a BKK úgy nyilatkozott: egy jelentős területi kiterjedésű, uniós finanszírozással megvalósuló, majd folyamatos üzemeltetési feladatot maga után vonó projekt előkészítése és végrehajtása minden esetben éveket vesz igénybe.

Az előkészítés során a támogatás megszerzése emésztette fel a legtöbb időt, ezzel párhuzamosan a helyszínek kiválasztása, engedélyeztetése, a rendszerrel kapcsolatos műszaki követelmények megfogalmazása, a rendszer műszaki és pénzügyi üzemeltetésének előkészítése, majd a közbeszerzési eljárás előkészítése. A Bubi esetében az eredeti ütemtervhez képest nincs késés, mert a rendszert 2013-ban kívánják átadni. Az állomások telepítése várhatóan jövőre a nyár elején megtörténik, így a nyár végén már a közlekedők is birtokba vehetik a rendszert.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

radosz, 2012.07.04 10:46

@VoIe: Pontosan erre gondoltam. Ha a nemzetközi példák jól működnek, miért nincs benne a tanúlmányban erről semmi. Másrészt ezek mellé be lehetne tenni, hogy Mo.-on van régi hagyományokkal rendelkező, jól működő kerékpár gyártás. A legismertebb honlapján találtam, hogy már 10(!)db-os megrendelésnél egyedi árat, tervezést kaphat a céges megrendelő.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

RealMan, 2012.07.04 10:44

@VoIe:
Nem értek veled egyet, de igaz, hogy ez nem a legdrágább elektromos kerékpár, mint ahogyan a magyar kerékpár sem a legdrágább....
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

VoIe, 2012.07.04 10:37

@RealMan: Azert en nem hasonlitanek egy komoly napi terhelesre gyartott kerekpart a legolcsobb elektromoshoz. Amit linkeltel az egy hulladek, amivel nem mernek napi 10km -t menni munkaba. A hasznalhato elektromos kerekparok Pedelec rendszeruek es joval dragabbak. De pl. nezz meg egy Schwinn Tailwind-et, az szinten nem a legjobb rendszer, viszont annak legalabb az akkuja jo ( sok feltoltest bir es gyorsan toltodik ).

Mindettol fuggetlenul tudjuk, hogy a magyar kozbeszerzes ugy nez ki, hogy ajanlott fogyasztoi ar X2.

Ez a BKV jegyrendszerhez hasonloan olyan dolog, amit nem nekunk kene feltalalni, hanem egyszeruen le kene masolni a nyugat europai mukoo mintat ( pl. Londoni Oyster vagy ez esetben a Baclays kerekparok ).
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

RealMan, 2012.07.04 10:27

@RealMan:
Most a NÉMET NETTO üzleteiben akciósan 599.-euro július 2-és július 28 között az elektromos kerékpár - lithium akksival.....mi a fax kerül abba a roncsba, ami 200 ezret ér....

http://www.netto-online.de/Monatsangebot-Sued-Ost.chtm
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

RealMan, 2012.07.04 10:22

@radosz:
687.-Euróért elektromos kerékpárt lehet venni...úgy gondolom, visszaosztás lesz a pénzből, a magyar szokások szerint...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html