Az első  negyedéves felmérés során - amelynek keretében a 100 legmeghatározóbb hirdető cég, médiavállalkozás, média- és reklámügynökség vezetője nyilatkozik a hazai médiaköltések alakulásáról - a megkérdezettek 60 százaléka vélekedett úgy, hogy az országos földi sugárzású csatornák reklámbevétele csökken, s mindössze 5 százalék látja reálisnak a növekedést.

A kábeltévék esetében a válaszadók több mint kétharmada növekedést prognosztizál, csupán 6 százalék valószínűsít csökkenést.

A napilapok, magazinok, rádiók esetében a többség - 75, 67, illetve 63 százalékos arányban - visszaesést jósol, s körülbelül 20-30 százalék közöttire tehető azok aránya, akik a változatlan költéseket tartják elképzelhetőnek.

Lehetséges növekedésről a magazinoknál csupán 4, a napilapoknál 7, a rádióknál pedig 9 százalék számolt be.

A közterületi reklámozásnál valamivel több, mint 40 százalék a csökkenést várók aránya, a fennmaradó nem egészen 60 százalék körülbelül fele-fele arányban vár stagnálást, illetve bővülést.

Miközben legtöbben a napilapok reklámbevételeinek hanyatlását vizionálják, majdnem ugyanennyien (71 százalék) gondolják úgy, hogy az internet növekedni fog.

A kutatásban részt vevők 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy saját vállalatának médiaköltései nem változnak az első három hónapban 2009 első negyedévéhez képest, s körülbelül ugyanannyian állították, hogy csökkentik (29 százalék) kiadásaikat, mint ahányan növelik (31 százalék).

Szektorok szerinti bontásban legtöbben (42 százalék) az OTC növekedésére és autó ágazat csökkenésére (71 százalék) voksoltak. A bank-, az FMCG- és a telekommunikációs szektor esetében a megkérdezettek nagyobb hányada a változatlan médiaköltéseket vetíti előre.