Megdöbbentő adatok - megbuktak a szupertraffipaxok?

Nem hozott látványos javulást a közlekedésbiztonság növelése érdekében élesített 525 darab készülék: 2016-ban tovább nőtt a személyi sérüléses balesetek száma - írja a vezess.hu.
Szász Péter, 2017. február 7. kedd, 10:42
Fotó: Napi.hu

A személyi sérüléses közlekedési balesetek száma 16 331-ről 16 506-ra emelkedett tavaly, a halálos balesetek száma viszont 585-ről 556-ra csökkent. 2015-höz képest tehát 175-tel több súlyos baleset volt, azonban 29-cel kevesebb halálos - derült ki a friss statisztikákból.

Az elmúlt évtized adatait nézve azt látjuk, hogy 2007 és 2012 között évről évre folyamatosan csökkent a halálos és a sérüléssel járó balesetek száma, ám négy éve megtört a kedvező trend. 2013-tól ismét egyre több és több tragédia történt az útjainkon, mindkét balesettípusból egyre több volt - írja a portál.

Beüzemelésekor a VÉDA melletti érvként gyakran elhangzott, hogy a készülékek valójában nem csupán sebességet mérő traffipaxok, hiszen a gyorshajtás mellett féltucat egyéb szabálysértést is képesek rögzíteni. Ez a tulajdonsága nyilván növelte a vele szembeni elvárásokat, hiszen - mint mondták - figyeli és bünteti a záróvonal átlépését, a közlekedési lámpák és a vasúti átjáró lámpájának a pirosán való áthajtást, a kötelező haladási irány megszegését, az autópálya leállósávjának és a buszsáv a használatát, vagy a biztonsági öv nélküli közlekedést.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

konrada, 2017.02.08 11:21

...és mi van akkor, ha csak arra van, hogy büntetéseket szedjen be?
Ha a beszedett bünti több, mint a bekerülési ára, akkor már tiszta haszon.

...mert hogy több lett a bevétel abból, ez tény.
De az is, hogy csak azokat büntetik, akik szabálytalankodnak a látóterében.
Azokért meg nem kár, sőt kifejezetten hasznos, hiszen aki akkora barom, hogy nem veszi észre az út közepén azt a kib.szott nagy akasztófát, az jobb, ha megtanulja, azért van a szeme a fején, hogy használja, rászokik arra, és talán már legközelebb észreveszi a szembejövő kamiont is a záróvonal átlépése elött....
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rotaryfun, 2017.02.08 08:23

@pmksz: Ezt saját erőből sikerült vagy segítettek is ?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rotaryfun, 2017.02.08 08:21

@tepsi: Persze majd a hátsó ülésről kiintegetnek hogy "hello itt vagyok", meg az első ülésen ülő felhajtja a napellenzőt leveszi a sapkát és a napszemüveget majd a kamerába mosolyog :) Hiába gondolkodtál sokat rajta ez elég szarra sikeredett :( Közben pedig a parlamentben törvényesített keretek közt ipari méretekben lopnak csalnak hazudnak :) Te sem a földön élhettél eddig :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

tepsi, 2017.02.08 00:53

A szupertraffipaxok a közlekedés rendbetételére alkalmatlanok, Egyszerűn azért mert egy olyan bújócska részei, ahol a bújó mindig ugyanoda bújik. Innentől kezdve mindenki tudja hogy hol van. A hatótávolságában mindenki szabályosan viselkedik, de azon kívül már mindenki úgy vezethet ahogy akar. Ennek ellenére egy automata arcfelismerő rendszerrel kombinálva nagyon jó szolgálatot tehetne körözött személyek elfogásában, vagy segíthetné a nyomozást azáltal hogy meghatározhatná a lehetséges gyanúsítottakat valamely bűncselekmény vonatkozásában.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

ablakzsiraf, 2017.02.07 23:05

@alex53: te figyi, olvasd már a cikket. A VÉDA nem sunyin lesből fotóz, hanem pont látványosan, előre tudottan...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html