Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

2018. júliusban az előző év azonos időszakához viszonyítva, naptárhatástól megtisztítva:

  • Az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalmának volumene 5,3 százalékkal nőtt. (A második becslés adata megegyezik az első becslésben közölt adattal.)
  • Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene 1,9 százalékkal nőtt. Az élelmiszer-kiskereskedelem 76 százalékát adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 2,5, az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké pedig 0,4 százalékkal emelkedett.
  • A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene összességében 9,4 százalékkal bővült. Növekedtek az eladások a bútor-, műszakicikk- (11 százalék), az iparcikk jellegű vegyes (10 százalék), a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszer- (6,8 százalék), a könyv-, számítástechnika-, egyéb iparcikk- és a textil-, ruházati és lábbeli- (egyaránt 6,7 százalék), valamint a használtcikk- üzletekben (0,9 százalék).
  • Az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 3,5 százalékkal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 19 százalékkal emelkedett, folytatva az évek óta tartó bővülést.
  • Az üzemanyagtöltő állomások forgalmának volumene 5,6 százalékkal nőtt.
  • A kiskereskedelmi adatokba nem tartozó gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai 8,3 százalékkal emelkedtek.
2018. júliusban:
  • Az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma folyó áron 996 milliárd forint volt.
  • Az országos kiskereskedelmi forgalom 45 százaléka az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben, 37 százaléka a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, 18 százaléka az üzemanyagtöltő állomások üzemanyag-forgalmában realizálódott.
2018. január-júliusban az előző év azonos időszakához képest, naptárhatástól megtisztítva:
  • A kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene 6,7 százalékkal emelkedett. (Izzasztó küzdelemben a Lidl legyőzte az Aldit.)
  • Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 4, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 9,8, az üzemanyag-kiskereskedelemben 7,2 százalékkal nőtt az értékesítés volumene.