Megtévesztő sávszélesség: tízmillós bírság a Magyar Telekomnak

A hűségszerződési kötelezettség nem került bele a reklámokba.
NAPI Online, 2008. május 28. szerda, 12:32
Fotó:

Három távközlési szolgáltatót marasztalt el internetszolgáltatást hirdető reklámjaik miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A Magyar Telekom, a FiberNet és az Interware nem közölte a fogyasztókkal, hogy a hirdetett áron csak hűségnyilatkozat aláírásával lehet igénybe venni a szolgáltatást.

A Magyar Telekom ráadásul olyan sávszélességet ígért, amelyet egyetlen ügyfél sem tudott elérni. A reklámok egyértelmű közlést tartalmaztak ugyanis a letöltési sebességgel kapcsolatban, amelyek a fogyasztók felé konkrét ígéretként jelentkeztek. Ugyanakkor a Magyar Telekom maga is elismerte, hogy a leggyorsabb csomag esetében csak megközelíteni tudták a reklámozott sebességet, azaz nem volt olyan fogyasztó 2007-ben, aki a 8 Mbit/sec sávszélességű csomag maximális értékét elérte volna.

A fogyasztók megtévesztése miatt a Magyar Telekom 10 millió forintos bírságot kapott. Súlyosbító körülménynek bizonyult, hogy a Magyar Telekom már több alkalommal megtévesztette a fogyasztókat. Jelentősebb összegű bírság kiszabását viszont a GVH nem tartotta indokoltnak, mivel a vállalkozás kellőképpen alátámasztva igazolta, hogy a jövőben hajlandó változtatni hirdetési gyakorlatán.

Bár a hűségszerződés-vétséget a másik két cég is elkövette, GVH a FiberNetre és az Interware-re ugyanakkor nem szabott ki bírságot, mivel azok rövid ideig, korlátozott hatású kommunikációs eszközök igénybevételével hirdették szolgáltatásukat, kampányuknak csekély piaci hatása volt. Ráadásul a két szolgáltató együttműködött a GVH-val és kész volt piaci magatartásának megváltoztatására.

HOZZÁSZÓLÁSOK