Megütötte az erős dollár a népszerű áruházláncot

Csaknem 17 százalékkal csökkent a Hennes & Mauritz (H&M) svéd divatáru-kiskereskedelmi lánc negyedéves nyeresége, részben az erős dollár és a magasabb költségek miatt.
MTI-Eco, 2016. június 22. szerda, 12:38
Fotó: Reuters

A világ második legnagyobb ágazati vállalata szerdán azt közölte, hogy a május 31-én záródott három hónapban az adózott eredménye 5,357 milliárd svéd korona (1 svéd korona 33,63 forint) volt az egy évvel korábbi 6,453 milliárd korona után. Szakértők némileg nagyobb profitra, 5,46 milliárd koronára számítottak.

A cég negyedéves forgalma áfa nélkül számolva, svéd koronára átváltva, 46,87 milliárd koronára emelkedett a tavalyi második negyedévi 45,87 milliárd koronáról.

A H&M május végén 4077 üzlettel rendelkezett 62 országban. Egy éve 3639 boltja volt.

A Hennes & Mauritz árfolyama 1,2 százalékos pluszban nyitott szerdán a stockholmi értéktőzsdén.

HOZZÁSZÓLÁSOK