Mentő helyett mobilapplikációra várhatnak az életveszélyes állapotú betegek

Mobilapplikációt fejleszt a sürgősség megítéléséhez és folyamatosan monitorozza a mentés gyorsaságát az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) - válaszolta nol.hu kérdésére az OMSZ, mikor a lap azt firtatta, miért kellett egy infarktusos-agyvérzéses betegnek csaknem két órát várakoznia az autópályán segítségre várva.
Napi.hu, 2016. szeptember 30. péntek, 10:23

A 37 éves nő az M0-áson, vezetés közben lett rosszul, de még mielőtt elájult volna, kihívta a mentőket és a családját is értesítette. A nő a mellkasát fájlalta, beszédzavara volt és arca, keze zsibbadt. A család meg is érkezett, azonban a mentő még közel egy óra múlva sem volt sehol. Az ismételt hívásra  azt a választ kapták, mindjárt ott a kocsi. A harmadik hívásnál azt mondták, most indították a rohammentőt. A család kórházba vitte volna az asszonyt, de a diszpécser nem mondta meg, hogy hol fogadnák. Az első bejelentés után másfél órával újra telefonáltak, ezután nem sokkal érkezett meg a segítség - értesült a nol.hu.

A kórházban nem működött a CT, amire a vérrögoldó kezeléshez szükséges, ha máshova viszik, akkor pedig kicsúszik a 3 órás időablakból, amelyen belül  megtörténik a gyógyszeres vérrögoldás, akkor nagyobb valószínűséggel gyógyul egy elzáródásos agyvérzés. A nő most kórházban gyógyul.

Az OMSZ a nol.hu kérdésre azzal magyarázta a késést, hogy a riasztás után egy nem lélegző csecsemőhöz kértek segítséget. Ugyanakkor hangsúlyozták: folyamatosan monitorozzák a mentés gyorsaságát, így az időadatokat, és azt is a meglévő kapacitás elegendő-e a szükségletekre.  A sürgősség biztos megítéléshez az OMSZ többfunkciós mobilapplikációt is fejleszt.

HOZZÁSZÓLÁSOK