Nem úgy, nem ott rozsdásak a metrókocsik

Reagált a közlekedési vállalat a híradásra. Az első prototípus szerelvényt garanciálisan kivonták.
Rácz Gergő, 2020. január 3. péntek, 18:07
Fotó: Napi.hu / Szabó Dániel

-Leszögezzük, hogy a cikkben foglaltakkal ellentétben nem a kocsik vázszerkezeténél, hanem a vázat burkoló lemeznél észlelhető rozsdásodás - közölte a BKV. Az mfor.hu cikkének a megfogalmazása több pontban félreérthető a vállalat szerint.

Az igazgatóság a 2019. december 10-i ülésén az M3 járműállomány műszaki állapotával kapcsolatban meghallgatta a menedzsment részéről elhangzott szakértői véleményeket, amelyek alapján megállapította, hogy a járműállománnyal kapcsolatban felmerülő problémák kezelése szakszerű, ezért külső fél bevonása a folyamatokba nem szükséges. Az elhangzott szakértői vélemények alapján az igazgatóság - 1 tag kivételével - a menedzsment javaslatait a helyzet kezelésére elfogadta.

A BKV Zrt. menedzsmentje a 2019. december 10-i ülés alkalmával arról tájékoztatta az Igazgatóságot, hogy nemcsak az orosz járművekkel fordultak elő korábban problémák, hanem általában minden vasúti szerelvény üzembeállításánál jelentkeznek kezdeti javítási vagy módosítási feladatok.

A BKV Zrt. már 2017 májusában látta azt, hogy a felújítási és korszerűsítési technológián módosítani szükséges annak érdekében, hogy a szerelvények a tervezett 30 éves élettartam egészében üzemeltethetők legyenek. Ezt jelezték is az orosz fél részére. Ezt követően a járművek a módosított technológiának megfelelően készültek.

A BKV az első prototípus szerelvényt kivonta garanciális felülvizsgálat és javítás céljából. A javítást az orosz fél saját költségére végzi el.

Semmilyen műszaki, többlet hozzáadott értékkel nem bírna a külső szakértő bevonása, mivel a BKV Zrt. szakembergárdája maximálisan felkészült a probléma rendezésére.
Ennek alapján döntött a BKV Zrt. igazgatósága arról, hogy nem szükséges külső szakértő bevonása.

A cikkben ellentmondásként jelenik meg a beszerzés és a felújított járművek fogalma. A valóság a BKV szerint ellenben az, hogy a két fogalom nem ellentéte egymásnak, ugyanis a felújítást a BKV Zrt. nyílt közbeszerzési eljárás keretében pályáztatta meg. Ennek megfelelően a "beszerzés" szó a társaságon belül magába foglalja a felújított járműveket is.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

kakambuki, 2020.01.04 14:11

@mpapa: "A hibákat nem a BKV-nak, hanem a gyártónak kell elvégezni ha már 69milliárd Ft-ot fizettünk" ???? Azokat már korábban elkövette. Most az elkövetett hibák kijavítását kéne elvégeznie. Fogalmazzunk már érthetőbben és pontosabban ha lehet!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

mpapa, 2020.01.03 21:47

Elmondom külső szakértőre azért van szükség, hogy ha a gyártó nem rendezi ingyen a hibát akkor később a pereskedésnél ezt használni lehessen.
"BKV Zrt. szakembergárdája maximálisan felkészült a probléma rendezésére"
Mire készül fel a BKV szakemergárdája? A hibákat nem a BKV-nak, hanem a gyártónak kell elvégezni ha már 69milliárd Ft-ot fizettünk olyan szerelvényekért amit a korábbi megrendelő nem vett át műszaki hibák miatt és évekig állt valamilyen telephelyen az oroszoknál. Ezért rozsdásodik mert szabad ég alatt álltak olyan járművek ami normál eseten folyamatosan alagútban közlekednek.
"Ezt követően a járművek a módosított technológiának megfelelően készültek."
Hogy készültek volna módosított technologiával amikor már évek óta elkészültek.
A BKV probálja védeni a mundér becsületét de lássuk be selejtes, korszerűtlen, hibás járműveket kellett beszerezni felsőbb politikai nyomásra mert a vajda így állapodott meg Putyinnal.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

matura, 2020.01.03 18:42

Nemcsak rozsdásodnak, hanem már most is sokkal jobban ráznak zötykölnek, zajosabbak, szó nem lehet vezető nélküliségről, nincs klíma,
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html