A társaság a Blikk előző napi számában megjelent információra reagált az MTI-nek, a napilap cikke szerint a Budapesti Közlekedési Központ újra forgalomba állítaná a nyáron leselejtezett 40 éves metrókocsikat.

A BKK közleménye szerint a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, valamint a Széchenyi István Egyetem szakemberei hat kocsin elvégezték a továbbüzemeltethetés eldöntéséhez szükséges minősítést. Annak eredménye szerint - a feltárt hibák kijavítását követően - mind a hat motorkocsi további két évig üzemben tartható.

A BKV elvégezteti a forgalomból kivont motorkocsik műszaki felülvizsgálatát is, ennek, valamint a szükséges műszaki beavatkozások mértékének és költségének ismeretében születik döntés az egyes motorkocsik újbóli forgalomba állíthatóságáról - közölte a BKK, hozzátéve: a vizsgálat jelenleg is zajlik.

Gulyás Attila, a BKV metrós szakszervezetének elnöke az MTI-nek azt mondta, mai állapotukban semmiképpen nem kerülhetnek vissza a forgalomba a metrókocsik. Felhívta a figyelmet, hogy jövőre újabb 37 kocsit kellene kivonni a forgalomból, de ezek kiesésével a BKV már nem tudná tartani a menetrendet. Az év első felében lesz olyan időszak, amikor minden járműre szükség lesz, rendkívüli meghibásodások esetén, csúcsidőszakban pedig már most sem tudnak tartalék szerelvényt forgalomba állítani - mondta.

A szakszervezeti vezető szerint az is problémát jelent, hogy az Alstom szerelvények késői érkezése miatt több járművön el kell végezni egy értéknövelő felújítást, viszont pár hónapra rá leselejtezik azokat.

A BKV május végén negyven metrókocsit vont ki a forgalomból, miután a főpolgármester bejelentette a lépést. Tarlós István azzal indokolta a kivonást, hogy a régi szerelvények potenciális balesetveszélyt jelenthetnek.