Mi kell az anyagi sikerhez?

Az innovációk ötöde válik sikeres tömegtermékké a bevezetést követő egy évben Magyarországon - derül ki a GfK Piackutató és az Év terméke díj közös felméréséből.
MTI, 2014. december 7. vasárnap, 11:16
Fotó: kormany.hu

A kutatás keretében több száz új innovációt vizsgáltak, majd csoportosítottak a bevezetést követő egy éven belül elért teljesítményük alapján.

A felmérés szerint az új termékek 47 százaléka sem jelentős vásárlói bázist, sem jelentős ismételt vásárlást nem tud elérni, így a bukott termékek közé kerülnek. A sikeres, nem tömegpiaci termékek közé az újdonságok 29 százaléka tartozik. Végül 4 százalékos újravásárlási aránnyal rendelkeznek azok az innovatív termékek, amelyek rövid időn belül viszonylag jelentős vásárlói tábort szereznek, azonban a kipróbálást követően a vásárlók nem térnek vissza hozzájuk, valószínűsíthetően csalódnak a termékben. A GfK szerint a napi fogyasztási cikkek (fmcg) területén a fogyasztó számára két értékben mutatkozhat meg az innováció ereje: egyrészt a kényelemben, másrészt a megfelelő ár-érték arányban.

A felmérésből kiderült az is, hogy az innováció folyamatos fenntartása egyre fontosabb, hiszen az európai tapasztalatok alapján az fmcg-forgalom 7 százaléka származik még csak az innovációkból.

Az elmúlt három évben összesen 41 termék, illetve szolgáltatás nyerte el Az Év Terméke díjat. A díjazottak többsége a napi fogyasztási cikk kategóriák köréből került ki - élelmiszerek, üdítőitalok, testápolás illetve háztartási papíráru -, a többiek között vannak szolgáltatók, tartós fogyasztási cikk márkák, illetve otc-termékek.

Az Év terméke díj (Product of the Year) a világ egyik legjelentősebb innovatív termékeket díjazó rendszere, amely a fogyasztók döntésén alapul. Magyarországon 2012-ben indult útjára. A díjra gyártók és forgalmazók nevezhetik új, és innovatív termékeiket, szolgáltatásaikat. A díjat a fogyasztók szavazzák meg azokról az innovatív termékekről, amelyek az elmúlt egy 1-1,5 évben jelentek meg a hazai piacokon.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

janus, 2014.12.07 13:58

Hungarikum, online M.o....

attól függ...
ha világszínvonalú a termék akkor egy multinál kopogtatni...és a
vezetőknek a 20 %-ot megajánlani...

ha csak érvényelsülés és pénz kell, akar akkor egy éppen vágtató politikai pártba belépni:
etetni itatni a vezetőket..
dicsérni nagyságukat...
30%-os megajánlani párttámogatásra, 20 %-ot a vezetőknek..


teljesen mindegy mit hoz a téma...
állami megrendelés és támogatás alapítványokon és egyéb csatornákon..alólról, önkormányzat, megye, régió, minisztérium...

ehhez persze gyomor és szerencse is kell....egy jó ügyvéddel..nehogy a bukás esetén a baráti pártvezér magával rántson...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html