Mi lesz a KRESZ-vizsgákkal? - Megszólalt a szaktárca is

Szó sincs arról, hogy újra kellene vizsgáznia minden járművezetőnek, ha majd módosulnak a KRESZ-szabályok - mondta Kiss Anita, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) sajtófőnöke.
MTI, 2016. július 18. hétfő, 14:18
Fotó: Napi.hu

A Magyar Nemzet hétfőn arról ír, hogy lassan négy éve húzódik az átfogó KRESZ-módosítás befejezése, Kozma Péter közlekedési jogász szerint a késlekedés oka lehet, hogy 2014-ben az ORFK szóvivője azt nyilatkozta, hogy a tervek a szerint az új törvény hatálybalépésekor mindenkinek újra kellene vizsgáznia KRESZ-ből.

A KRESZ áttekintése régóta tart, és még akár egy-másfél év is eltelhet, mire a szabályok módosulnak. A KRESZ módosítására vonatkozó javaslatokról folyamatosan egyeztetnek az érintett minisztériumokkal, szakmai szervezetekkel - mondta Kiss Anita.

Az NFM sajtófőnöke a jelenleg napirenden lévő javaslatok között említette, hogy a környezetkímélő elektromos autók elterjedését segítenék, ezek a járművek behajthatnának a buszsávba, a környezetvédelmi övezet tábla rájuk nem vonatkozna. Az autópályán és autóúton torlódás esetén mindenkinek használnia kellene az elakadásra figyelmeztető lámpajelzést, szó van a sebességhatárok emeléséről azokon az utakon, ahol minden körülmény ezt megengedi, például jó minőségű az út, kevés baleset történik, ott a személyautók és teherautók is magasabb sebességgel mehetnének, annak mértéke az egyeztetésektől is függ.

Az ORFK a délelőtt folyamán a honlapján közzétett közleményében valótlanságnak nevezte, hogy a szervezet szóvivője bármikor is erről nyilatkozott volna.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

reszeloaladar, 2016.07.18 14:31

Volna értelme minden útszakaszon külön-külön megállapítani a sebességet. Sok út simán elvisel egy 100-110-es tempót, amúgy sokan most is ennyivel mennek. A 67-es út Balaton felöli 10-15 km-ere most is 110 km/h pedig paraméterei alapján nem különbözik sok mostanában felújított úttól. Az autók paraméterei is sokat változtak a 70-es évek óta, jobb gyorsulás, rövidebb fékút, stabilabb futómű, biztonságosabb kasztni, fejlettebb ABS, ESP egyebek. Egyes autópályák is elviselnének egy kicsivel nagyobb tempót, az M6-os elég üres egy 150-160-as tempóhoz. Tán többen is használnák, ha "legálisan" lehetne száguldozni...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html