Mi történt a magyar hibridek piacán?

Százalékban jelentősen nőtt a magyar villanyautók és hibridek piaca, de így is csak 900 darab került belőlük az utakra.
Csernátony Csaba, 2017. május 8. hétfő, 17:15

Az uniós országok autópiacain jelentősen nőttek az alternatív meghajtású (elektromos, hibrid és gázhajtású) autók eladásai. Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) adatai szerint az első negyedévben több mint 213 ezer ilyen autó talált gazdára, ami 61 százalékos növekedést jelent éves összevetésben.

A tisztán elektromos és konnektoros (plug-in) hibridekből összesen több mint 47 ezer darabot adtak el, ami 30 százalékos növekedésnek felel meg. Sima hibridekből 61 százalékkal 111 ezerre nőttek az eladások. A gázhajtású modellekből pedig 55 ezer darab fogyott, ez pedig 10 százalékos plusz.

Jelentős növekedés, szerény arány

Magyarországon a százalékos növekedést tekintve jelentős volt a többlet: 900 darab alternatív hajtású autó kelt el, ez 150 százalékos bővülést jelent. Tisztán elektromos és konnektoros (plug-in) hibridből összesen 184-et adtak el a kereskedők, ez 160 százalékos bővülés. Hasonló mértékben nőtt a sima hibridek piaca: 155 százalékkal 711 darab talált gazdára az első negyedévben.

Bár a növekedés mértéke látványos az alternatív hajtású autóknál, a teljes magyar piacra vetítve elenyésző a részesedésük. Az első negyedévben ugyanis több mint 24 ezer új személyautó került piacra, ennek pedig mindössze 4 százalékát adták az alternatív hajtású autók.

Itt pedig elolvashatja, hogy a hibrid Ford Mondeóról és a Toyota RAV4-esről szóló cikkünket.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

atombandi, 2017.05.08 19:31

@troll:
ott a szegeny ember hibridje, a suzuki baleno. nem ugy hibrid, mint sokan gondoljak, de majdnem ugyanazt tudja, mint a sokkal dragabb modellek...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

troll, 2017.05.08 18:25

mert könnyen kiszámolható, hogy a üdös életben nem térül meg a hibrid, nem fogyaszt kevesebbet, mint egy hasonló méretű és teljesítményű modern diesel, ugyanakkor sokkal drágább.

ráadásul használtan eladhatatlan lesz, mert az akkumulátorcsere többmilliós költsége elriasztja a vevőket.

a villanyautó meg marhaság, egy budapest debrecen út oda visza egy hétig tartana, mert 100 km-enként 8 órán át tölteni kell.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html