Milyen a magyar online álláskereső?

A magyar vállalatok is egyre gyakrabban alkalmazzák a munkaerő-toborzás online módszereit - állapítja meg a CV-Online Magyarország Kft.
NAPI Online, 2005. május 20. péntek, 10:56
Fotó:

Az egyik vezető magyarországi online állásfórum (www.cvonline.hu) tapasztalatai szerint ez annak is köszönhető, hogy az online módszerek érettebbé váltak, és az online álláskeresők jellegzetességei is ismertté váltak a kiszámíthatóságot és a hatékonyságot kedvelő vállalatok számára.

Kialakult az online álláskeresők karakterisztikája, amelynek ismeretében a nálunk hirdetők tudják, hogy mire számíthatnak - mondta Kiss Judit, a CV-Online üzletág-igazgatója. Akár csak más európai országban, nálunk is közel 70 százaléka az álláskeresőknek 30 év alatti. De a tapasztaltabb korosztályok is képviseltetik magukat: 20 százalék körüli a 30-39 évesek aránya és valamivel tíz százalék alatt vannak a 40-49 évesek.

Meghatározó a felsőfokú végzettségűek aránya (80 százalék), ami különösen értékessé teszi az online álláskeresők közösségét. Kiss Judit lényegesnek tartja azt is, hogy az online álláskeresőket általában a gyorsaság és az ambíció jellemzi, és ezt a vállalatok is elismerik.

HOZZÁSZÓLÁSOK