Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A vevők számára fontos, hogy széles kínálatból választhassák ki, hogy milyen kenyér-és péksüteményt vásárolnak meg. Ennek megfelelően a megkérdezettek 83 százaléka főleg a termékek fajtája alapján dönt egyik vagy másik mellett a boltban - derül ki a Jókenyér novemberben, 750 fő bevonásával készített, országos, online kutatásából. Meglepő módon az árat csupán a válaszadók kisebb hányada (19 százalék) sorolta a legfőbb szempontnak a vásárlás során. Érdekes tény, hogy a budapestiek árérzékenyebbek, mint a vidéki városokban élők. Utóbbiak közül mindössze csak minden nyolcadik jelölte meg az árat mérvadó kritériumként a vásárlás során.

A termékfajtákon belül a teljes kiőrlésű pékáruk iránti érdeklődés szembetűnően magas. A kutatásból az derül ki, hogy a válaszadók 94 százaléka már vásárolt ilyen típusú terméket, elsősorban kenyérfélét. A többség, ha egyszer megkóstolta, akkor utána kitart a teljes kiőrlésű pékáruk mellett. A megkérdezettek zöme (55 százalék) ezekből a termékekből akár hetente többször, további egyharmaduk pedig havonta több alkalommal vásárol.

Arra is kíváncsiak voltak a felmérést készítő Jókenyér szakértői, hogy az emberek minek hatására kezdték el a magasabb rost-, vitamin-, fehérje- és ásványianyag-tartalommal rendelkező teljes kiőrlésű termékeket vásárolni. A válaszok alapján egyértelműen kirajzolódik, hogy az egészségmegőrzés és a trendkövetés egyaránt sokat nyomott a latba a kipróbálásánál.

A megkérdezettek közel 40 százaléka az orvosuk javaslatára határoztak úgy, hogy beiktatják az étrendjükbe a teljes kiőrlésű kenyérféléket. Több mint 30 százaléka pedig úgy nyilatkozott, hogy a téma kapcsán olvasott cikkek, ajánlók alapján kezdte el ezeknek a termékeknek a beszerzését. Viszont érdekes az is, hogy a család, vagy ismerős javaslatára csak kevesen (10 százalék) váltottak erre a pékáru szegmensre.

A vásárlói tudatosságot támasztja alá az is a kutatás szerint, hogy a megkérdezett emberek több mint háromnegyede alaposan megvizsgálja a csomagolásokon feltüntetett összetevőket, valamint az adalékanyagokra, illetve a kalóriatartalomra vonatkozó információkat. Ez a fajta tájékozódás megkönnyíti számukra a választást is, hiszen a teljes kiőrlésű termékek között is elég nagy szórás.

A válaszadók a teljes kiőrlésű termékek legnagyobb előnyeiként az egészséges jellemző mellett azt emelték ki, hogy ezek kevésbé hizlalóak, mint a fehér pékáruk, valamint finom ízűek, és a tartósságukra sem lehet igazán panasz.