Minden budapesti ingyenes chipkártyát kap

Rövidesen befejeződik a budapesti közösségi közlekedés újabb jelentősebb állomásának tekinthető elektronikus jegyrendszer részletes tervezése – írta a Napi Gazdaság.
Napi.hu, 2015. március 13. péntek, 10:28
Fotó: Napi.hu

Ezt követően kezdődhet a rendszer több ütemben tartó bevezetése: a tesztidőszakban a dolgozói szabadjegyeket cserélik le, majd 2015 végén kezdődhet meg a díjmentesen utazók (például a 65 éven felüliek) részére az új utazási kártyák kibocsátása.

Ezután több lépcsőben vezetik be a rendszert, először a bérleteket váltják ki, utoljára a jegyeket. Az első chipkártyákat minden budapesti lakos ingyen kapja meg. Jövőre a bérlet típusú termékek elektronikus jegyrendszerben történő kibocsátása indul el, amelyet 2017-ben az új időalapú jegy és a díjplafon-konstrukció bevezetése követ.

Az elektronikus jegyrendszer bevezetését az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) 54,5 millió euró értékben finanszírozza a 2013 szeptemberében aláírt kölcsönszerződés alapján..

A szállító a német Scheidt & Bachmann GmbH. A BKK számításai szerint 1,5 millió megszemélyesített és anonim (alapvetően a rendszeres utazóknak szóló), valamint csaknem 9 millió eldobható (főleg a Budapestre látogatóknak szóló, rövidebb idejű felhasználást lehetővé tevő) okos kártyát bocsátanak ki a következő években.

Szintén a szállító feladata a metró- és a kiemelt HÉV-állomásokra a mintegy 800 automatikusan működő be- és kiléptető kapu telepítése, valamint az ellenőrök számára több mint 600 új, hordozható kézi készülék biztosítása. A rendszer része a 2500 járműre (buszra, trolibuszra, villamosra) felszerelendő mintegy 10 ezer darab új érvényesítő készülék is. A kapuval nem lezárható HÉV-állomásokra 450 állomási érvényesítő készüléket helyeznek ki - írta a lap.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

nemvagyok1, 2015.03.14 08:07

A városomban pár éven át (talán 6 vagy 7) működött már chipkártyás bérletrendszer (2013-ig) aztán felszámolták mindenestől, mert a rendszer fenntartási költsége (leolvasók évenkénti hitelesítése, berendezések szervizelése, stb) igen magas és visszaélésre lehetőséget adó "kiskapuk" is voltak.
A papírbérletre átállás (vagyis visszaállás) után a helyi járatos buszok napi bevétele átlagban a 2x-ére nőtt úgy, hogy a bérlet/jegyárak nem változtak.
Ne legyen igazam... de -figyelembe véve a hagyományosan kreatív magyar lakosságot- akár egy óriási pénzügyi buktába beleszaladhat ezzel a BKK.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

antitroll, 2015.03.14 04:30

Minek? Én már megkaptam a chip-emet az influenza elleni oltással izomba... Csak várom a parancsot a zombimódba kapcsolásra! :-)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

ingyen, 2015.03.13 13:46

ez hihetetlen, hogy bármilyen új rendszerrel a lopáson jár az eszük.

mi az, hogy időalapú?

a metrón, buszon eltöltött időért fizetek? hogy áll a busz a lámpánál?

ki látott már ilyet?

a fuvarnál a távolság az, amit megvásárolok, nem az idő b+.

MEGTETT MEGÁLLÓÉRT KELL FIZETTETNI, NEM AZ IDŐÉRT !!!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html