A magyarok döntő többsége hétközben a munkahelyén ebédel. Különösen igaz ez a fővárosiakra, valamint a 18 és 30 év közöttiekre, mindkét szegmensben nyolcvan százalék feletti ez az arány - állapítja meg az ételszállító Wolt Magyarország és a Profession.hu közösen megrendelt reprezentatív felmérése.

A válaszadók közel kétharmada otthonról vitt ételt fogyaszt, de mára már csak minden ötödik munkavállaló (fele annyi, mint három éve) eszik munka közben, a számítógép előtt ülve, ehelyett inkább már megadja magának a szükséges ebédidőt - mondta Varga Balázs, a Profession.hu marketing vezetője. A korábbiakhoz képest némileg emelkedett, jelenleg tíz százalék azok aránya, akik hétközben vendéglátóhelyen ebédelnek.

Közel ugyanennyien rendelik ebédjüket házhozszállítással, jellemzően a fővárosiak. A budapestiek egyértelműen a neten rendelnek, már csak kilenc százalékuk rendeli telefonon az ebédet, a többiek vagy a kiválasztott étterem honlapját, vagy több étterem ajánlatát összegyűjtő oldalakat használják. Az ételrendelési szokások átalakulását mutatja az is, hogy már az applikációkon keresztüli ételrendelést is többen választják a fővárosban, mint a telefonos rendelést.

Tudatosabban étkeznek a budapestiek

Az internetes kérdőívet kitöltők közül a budapestiek a vidékieknél tíz százalékkal többen, 76 százalékban vallották magukról, hogy rendszeresen táplálkoznak, s 52 százalékuk mondta, hogy ügyel arra, hogy rendszeresen egyen salátát, vagy alacsony kalóriatartalmú ételt, míg a vidékieknek csak 35 százaléka válaszolta ezt.

A fővárosiak fele rendszeresen ír magának heti rendelési tervet és beosztja előre, hogy mikor mit szeretne enni. Huszonhárom százalékuk saját bevallása szerint viszont csak akkor szembesül a kérdéssel, hogy mit is ebédeljen aznap, mikor először megkordul a nyomra.

De mit rendelünk?

A kutatás szerint a budapestiek többsége magyaros ételt vagy valamilyen salátát választ, ezt követi az olasz konyha: 40 százalék ugyanis a pizzáért és az olasz tésztákért is rajong. Az ételrendelésnél a legfontosabb a gyors és pontos kiszállítás, az árak csak ezt követően kerülnek elő. A fiatal korosztálynál egyre fontosabb szempont a környezetbarát csomagolás is.