Mit eszünk húsvétkor?

A húsvéti édességek tavalyi forgalma mintegy 2,7 milliárd forint volt, egy százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbinál - derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.
Leszák Tamás, 2010. március 18. csütörtök, 12:40
Fotó:

A húsvéti édességek kiskereskedelmi forgalmának évek óta tartó növekedése tavaly megtorpant: a 2009-es ünnepi időszakban 1 százalékkal csökkent a bolti eladás, mintegy 2,7 milliárd forintra - állapította meg a Nielsen kiskereskedelmi indexe. A vásárolt mennyiség 8 százalékkal, 890 tonnára csökkent.

Évek óta a csokoládétojás és a nyúl számít a legnépszerűbbnek, utánuk értékben a más ajándékot is tartalmazó édességcsomagok következnek, a hagyományos csomagok és a csokoládéból készült kacsa, bárány és csibe. A mennyiséget tekintve a nugátot először három éve előzte meg a tejcsokoládé, tavaly pedig tovább erősítette vezető pozícióját.

Tavaly a bolti eladások 61 százaléka jutott a tejcsokoládéból készült ünnepi figurákra, míg a nugátosokra 34. A két drágább szegmens közül az étcsokoládé mutatója 4, a tej+fehéré 1 százalék volt.

A tejcsokoládé előretörésének fő oka, hogy az elsősorban nugátra koncentráló, kisebb gyártók egy része kevesebbet értékesített. Ugyanakkor erősödni tudott több nagy édesipari vállalat, amely elsősorban minőségi tejcsokoládékkal célozta meg a vásárlókat.

Tavaly áprilisban egy kilogramm tejcsokoládéból készül húsvéti figura mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 3 895 forint volt, míg a nugáté csak 1 529 forint. Az értékesítésben egyre nagyobb rész jut a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres csatornára: 26 százalékról 30-ra nőtt tavaly húsvétkor, az előző évi ünnepi időszakhoz képest.

A bolttípusok között nagyobb lett a 200 négyzetméteres és kisebb, hagyományos üzletek részaránya is. Mindez a hipermarket rovására történt, amelynek mutatója 60-ról 53 százalékra csökkent.

HOZZÁSZÓLÁSOK