A javaslat azokat a törvénymódosítási javaslatokat tartalmazza, amelyek összefüggnek a 2011. évi költségvetési törvénnyel, illetve az abban foglalt előirányzatok megalapozásával, vagy összefüggnek az államháztartás működésével.

Ennek megfelelően a legterjedelmesebb része az államháztartási törvény egyes pontjainak megváltoztatását tartalmazza, hozzáigazítva az előírásokat a költségvetésben hozott változásokhoz, illetve változtatva bizonyos eljárási rendeken, például az európai uniós pénzekkel kapcsolatos eljárási szabályokon.

Ugyancsak érvényesíti a javaslat azokat a módosításokat a törvényben, amely a korábban meghozott intézkedésekből, például az állami vagyonkezelés rendszerében hozott változásokból fakadnak.

A javaslatcsomag másik meghatározó eleme az önkormányzati törvényt módosítja, több ponton is illeszkedve az ezen a területen meghozott változtatásokhoz: egyebek között a kerületek és a főváros forrásmegosztásának, vagy a körjegyzőségek működésének területén.

A javaslat a több tucat módosításra javasolt jogszabály között szerepelteti a közoktatási és a felsőoktatási törvényt is.

Ugyancsak módosítaná a javaslat az illetéktörvényt, biztosítva, hogy a humánszolgáltatásokat ellátó egyházi és nem állami fenntartók esetében az eddigi, csak bizonyos feltétel megléte esetén érvényes illetékmentesség mindig járjon a szervezeteknek.

Ugyancsak változást jelentene az illetékeknél, hogy az építési (továbbépítési) engedélyezési eljárásban bevezetnének egy 5000 forintos alapilletéket, ezzel minden építmény építési engedélyezésének illetéke ezzel az összeggel emelkedne.

A javaslatban megjelenik több módosítás is, amely a társadalombiztosítási rendszert érinti, egyebek között biztosítja, hogy a Nyugdíjbiztosítási Alap részére 2011-ben az államháztartás helyzetét kiegyensúlyozó alap teljesítse a szolgálati nyugellátás, valamint a szolgálati rokkantsági nyugdíj járulékfizetéssel nem fedezett többletköltségeinek, továbbá egy meghatározott kör, példál a GYES-en, GYET-en lévők vonatkozásában a nyugdíjbiztosítási járulék fizetését.

A társadalombiztosítási nyugellátásról szóló jogszabályban a javaslat rendezné a prémiumévek programmal összefüggésben azok helyzetét (1951-es vagy későbbi születésű férfiak és az 1954-es vagy későbbi születésű nők), akik abban a tudatban léptek be a programba az előrehozott öregségi nyugdíj előtti 5 évben, hogy az előrehozott öregségi nyugdíjuk összege megegyezik a teljes összegű öregségi nyugdíjjal, amire a hatályos jogszabály nem biztosítaná a lehetőséget.