MRSZ: A reklámadó káros

A Magyar Reklámszövetség továbbra is fenntartja álláspontját, hogy a reklámadó káros nemcsak az a iparágra, hanem a teljes gazdaságra is, mint ahogyan korábban elkészített tanulmányok is alátámasztották - reagált a mai bejelentésre az MRSZ.
Napi.hu, 2016. november 4. péntek, 15:50

Az MRSZ elkötelezett az azonos versenyfeltételek megteremtésére irányuló szabályozás mellett, és az amúgy is technológiai hátránnyal küzdő hazai tartalomszolgáltatók hátárnyát mélyíti a Magyarországon be nem jegyzett globális vállalkozások adóelkerülő magatartása. Ugyanakkor ezen globális vállalatok nem csak reklámadót, hanem általános forgalmi adót, munkáltatókat terhelő munkavállalói járulékokat, társasági adót és helyi iparűzési adót sem fizetnek - közölte a szervezet.

A magyarországi reklámadó sérti az uniós állami támogatási szabályokat, mivel annak progresszív adókulcsai szelektív előnyt biztosítanak egyes vállalatoknak - jelentette be pénteken az Európai Bizottság (EB).

Az MRSZ most is - ahogy korábban is - nyitott a kormánnyal való együttműködésre, hogy az Európai Bizottság által kiadott közlemény nyomán szakmailag támogassa azt a jogalkotói célt, ami a magyar piacon működő vállalatok egységes versenyfeltételeit biztosítja.

Az MRSZ ezzel együtt vizsgálja a jogi hátteret és a lehetséges kimeneteleket, annak iparági következményeit - fogalmazott Fülöp Szilvia főtitkár.

HOZZÁSZÓLÁSOK