Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A meteorológiai törvény tervezete szerint egyes televíziók, valamint az összes internetes sajtótermék és hírportál éves reklámbevétele 0,5 százalékának megfelelő díjat köteles fizetni az Országos Meteorológiai Szolgálatnak (OMSZ) meteorológiai szolgáltatási díj címén. Az IAB Hungary, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete, a Magyar Lapkiadók Egyesülete, a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete és a Magyar Reklámszövetség álláspontja szerint a tervezet nélkülöz minden szakmai megfontolást illetve jogi alapot a díjfizetést illetően, elnagyolt, ellentmondásos és teljes mértékben megalapozatlan - olvasható a szervezetek által kiadott közös közleményben.

A szakmai szervezetek ezért szorgalmazzák, hogy a kormányzat vizsgálja felül a díj megfizetésére vonatkozó kötelezettség jogszabályba iktatására vonatkozó szándékát. A szakmai szervezetek által javasolt szakmai egyeztetés során feltárhatóak a tervezet szövegének eltérő értelmezéséből fakadó esetleges félreértések is - mutatnak rá.

A médiaszektor a véleményformálás, a véleménynyilvánítás alapvető fontosságú iparága, amelynek szereplői évek óta egyre nehezedő piaci körülmények között működnek. A tervezetben szereplő díjfizetési kötelezettség nagyon súlyos következményekkel járna a médiaszektor munkahelyteremtő képességére, beruházási, kutatás-fejlesztési tevékenységére vonatkozóan, végső soron pedig a médiaszektor alapvető feladatainak ellátását veszélyeztetné - hívja fel a kormányzat figyelmét a közlemény. A díjfizetési kötelezettség ily módon nem csupán a médiaszektort működését érintené alapvetően, hanem káros hatásai a teljes kommunikációs iparágra kiterjednének.

A szakmai szervezetek rámutatnak arra is, hogy álláspontjukhoz hasonlóan a szakminisztériumi hatástanulmány is a díj bevezetésének középtávon rendkívül káros gazdasági hatásaira hívja fel a figyelmet.