Nagy csata ígérkezik a biciklisávok miatt

Szüntesse meg az iskolakezdésre a fővárosi sávlezárásokat Karácsony Gergely főpolgármester, valamint "fejezzék be az autósüldözést"! - írta a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára a főpolgármesternek küldött levelében.
Rácz Gergő, 2020. augusztus 28. péntek, 07:44
Fotó: MTI Fotó / Mónus Márton

Fürjes Balázs arra kéri a levélben Karácsony Gergelyt, hogy a Fővárosi Önkormányzat minden vezetője hagyjon fel az autósüldözéssel, az autóval közlekedők megbélyegzésével és elítélésével - idézi a levelet az MTI.

"Egyetértünk Főpolgármester úrral abban, hogy új egyensúlyra van szükség Budapest közlekedésében a közösségi közlekedés, az egyéni autós közlekedés, a kerékpáros és gyalogosközlekedés arányát illetően" - fogalmaz a levélben az államtitkár. Ugyanakkor nagyon fontos, hogy eközben a munkába járáshoz, munkavégzéshez vagy a családi élet szervezéséhez nélkülözhetetlen autós közlekedést és magukat az autósokat senki se kiáltsa ki ellenségnek."

Az államtitkár levelében arra kéri Karácsony Gergelyt, hogy főpolgármesterként azonnal, még a szeptember 1-jei iskolakezdés előtt szüntesse meg a Nagykörúton, az Üllői út belső szakaszán és más forgalmas budapesti főútvonalakon "a budapestiek megkérdezése, a beígért társadalmi párbeszéd nélkül és szakmai hatástanulmányok hiányában", kísérleti jelleggel kialakított ideiglenes sávlezárásokat.

"Félő, hogy a kapkodva kialakított sávlezárások az iskolakezdés napján és a tanév során közlekedési káoszt, óriási dugókat és óhatatlanul is baleseteket okoznak a főváros legforgalmasabb főútvonalain. Ezért javasoljuk a sávlezárások teljes visszavonását, és az alapos előkészítő munka elvégzése után kevesebb, eltérő, de józan és tartós átalakítás bevezetését.".

"Autóval közlekedni egy nagyvárosban nem deviancia és nem bűn.".

Fürjes Balázs úgy vélekedik, hogy ha a több mint tízéves átlagéletkorú, Budapest útjain közlekedő gépkocsiknak a város legforgalmasabb útjain sávlezárásokkal szűkebb keresztmetszetet biztosítanak, sebességkorlátozással pedig lassabb haladásra kényszerítik őket, az növeli a dugót, a károsanyag-kibocsátást, a légszennyezést. Ez pedig a gyalogosok és a kerékpárosok egészségét is károsítja és súlyosbítja a Fővárosi Önkormányzat által kikiáltott klímavészhelyzetet is.

Arra kérik a főpolgármestert, hogy segítsen a mesterségesen gerjesztett autósellenesség, a városlakók mesterséges, ideológiai alapú megosztásának leküzdésében. Az is sokkal jobb megoldás lenne, ha a Transport for London, azaz a londoni BKK mintájára a közösségi közlekedési járatok sűrítésén, esetleg kizárólagos diákjáratok közlekedtetésén gondolkodna a Városháza az autósok büntetése helyett - tette hozzá.

Egyben arra kéri Karácsony Gergelyt, hogy a főváros folytasson le érdemi civil- és szakmai egyeztetéseket, és a közlekedési szakma bevonásával készítsenek el a nemzetközi példák tanulságait is feldolgozó szakmai hatástanulmányokat, forgalmi modelleket. Hozzátette: "be kell lássuk, hogy olykor jószándékkal is lehet az eredetinél sokkal rosszabb helyzetet teremteni".

Végül hangsúlyozta, hogy ő maga és Vitézy Dávid, a kormányzati Budapest Fejlesztési Központ vezetője személyesen is a főpolgármester rendelkezésére áll a közös szakmai munka folytatása érdekében.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Agar, 2020.08.29 06:56

@V0LE: alapvetően egyetértek azzal, hogy a közlekedés minden résztvevője tartsa be a szabályokat.
Az is igaz, hogy amíg nincs számonkérés, nem tartatják be, addig az, aki önző nem is fogja betartani.

Ami érdekes, hogy a balesetek és sérülések első számú oka a gyorshajtás és azt engedik a ráhagyásokkal. Amíg a legveszélyesebb ok magasról van leszarva már hatósági oldalról is, addig a többinek sem lesz tisztelete.

Pro secundo: egy bolond százat csinál. Ha egy valaki szabálytalankodik, példát vesznek róla.
Mentalitás, hogy ha ő megteheti, akkor én is megtehetek mást IS, EZ HIBÁS. Én kerékpáron betartom a szabályokat. Napi szinten kerülök mégis veszélyes helyzetbe: bevág elém és féktávon belül befékez. Most már börtön jár ezért. Úgyhogy a kamera pörög, a feljelentés megy.
A stoptáblánál minden nap a 10 km távon, amit megteszek jön valaki és nem is figyel.
Van rajtam láthatósági. 2 méter 10 centiméter magas vagyok a bringával, oldaltáskán elől, hátul reflex csík. Semmit nem számít.
Kanyarban leszorítanak...

Képzeld ezek valós esetek és igen, az autósoknak ezekre oda kell figyelni. Én is oda figyelek az autósokra, gyalogosokra, idióta kerékpárosokra, akik szintén okoztak már balesetet, amikor kanyarban próbált előzni, de nem merte fel, a távokat. Irányjelzes nélküli sávváltások...

Igen. Van egy elvárás az autósokkal szemben. Egyáltalán nem irreális. Ha annak tartod, hogy irreális figyelni a körúti dugóban gyorsabban közlekedő kerékpárra figyelned kell, akkor add vissza a jogsi és jár villamossal.
A közlekedésben mindenre is figyelni kell. Nem lehet eget bámulni és telefont nyomkodni, meg Tolsztojt olvasni, bármilyen jó dolog.

Közlekedés szabályainak alapelvei: dinamikus közlekedés és kölcsönös elvárás, hogy mindenki tartsa be a közlekedés rá vonatkozó szabályait és erre számítani lehessen.

A veszély a kiszámíthatatlan viselkedésből fakad. Főleg a kereszt irányú forgalom az, ami veszélyes és kiszámíthatatlan: a járdáról, kereszteződésből szabálytalanul keresztbe közlekedők.

BP-n olyan agresszió van a közlekedésben, hogy több a szemgerenda, mint a szálka!
Én előzékeny vagyok és kerülöm a helyzeteket. Számítok arra, hogy senki sem lesz szabályos. Így az a napi 8-10 szabályos közlekedő örömmel tölt el.

A kerékpár is akár közlekedni.
Az autós is akar közlekedni.
Sajnos nem fér el így 2 autó sáv és egy bringa sáv.
Az biztos, hogy kihasznált és forgalmas kerékpársáv volt és nyáron covid idején kisebb gondot okozott, mint amennyi hasznot hozott. De szeptembertől ez újabb feszkót fog okozni.

Kevés az a magyar, aki látja, hogy ez jó és rossz is egyszerre. Kevés az, aki tudja a valóságot látni és nem gyűlölködni akar az autósokra, vagy bringásokra.

Ha az autósok a szabályos kerékpárosokra sem figyelnek oda, Szükséges a kerékpársáv.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

V0LE, 2020.08.28 23:22

@Agar: " nincs szükség kerékpársávra, ha az autók kicsit is betartják a közlekedési szabályokat és picit oda figyelnek, h nem ők léteznek egyedül."

Az a baj, hogy valamilyen torz elvaras van az autosok fele, lenyegeben mindenre csak nekik kell odafigyelniuk. Az idiota gyalogosokra, akik egyszer csak lelepnek az uttestre, olyan helyeken rohangalnak at ahol nem lehetne, cammognak a zebran mikozben mar reg piros van nekik de meg csak feluton jarnak. A kerekparosok szinten, ossze-vissza kalandoznak a savokban mindenfele jelzes, lampa, melleny nelkul a sotetben, siman atzuznak a piroson mintha rajuk nem vonatkozna a kresz, valtogatnak ossze-vissza az uttest-jarda-gyalogosatkelo kozott epp ahogy kedvuk tartja es meg sorolhatnam.

A varosi kozlekedes csak akkor lehet biztonsagos es hatekony, ha az osszes resztvevo betartja a szabalyokat es szamon is kerheto. Szeretnem latni hogy vegre a kerekparosokat is megbuntetik peldaul a piroson athajtas miatt, vagy a gyalogosokat amikor a Vaci uton 6 savon rohangalnak at. Amig ez nincs addig marad a kaosz es az egymasra mutogatas.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

terabit, 2020.08.28 21:53

Nem valószínű hogy bármiféle csata lenne, hisz az önkormányzat döntése és felelőssége.
"csata" max az utakon lesz hamarosan, mert közlekedésre totálisan alkalmatlan lesz egész Budapest.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

europeer, 2020.08.28 19:50

@Sancho12: Akkor is mérges lennék, de nem hiszem, hogy megcsinálta volna.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Sancho12, 2020.08.28 16:23

@Sancho12: https://alapjarat.hu/nagyvilag-bulvar/nagyvilag/11-nagyvaros-ahonnan-lassan-kiszorulnak-az-autosok
Akkor mit is csinálnál??????
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html