Nagy dugók jönnek - Így indul a hármas metró felújítása

Idén nyáron kezdődik az észak-déli metróvonal több éve várt rekonstrukciója. A napi mintegy 500 ezer utast szállító M3-as metróvonal rekonstrukciója több ütemben és több évig tart majd. Mivel sok százezer utas napi utazási szokásait érinti, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. társadalmi konzultációt hirdetett, hogy mindenki kifejthesse a véleményét.
Szabó Dániel, 2017. február 21. kedd, 15:07

A főváros és a BKK tervei szerint a metrópótlás 2017 nyarán kezdődik, a rekonstrukció három főütemben történik. Először Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér között zárják le a vonalat, majd a Lehel tér és Újpest-Központ közötti  szakaszon is elkezdődnek a munkálatok - ebben az időszakban csak a Nagyvárad és a Lehel tér között lehet közlekedni.

A második ütemben épp ezen a szakaszon nem közlekednek majd a szerelvények, míg a külső végállomásoktól befelé már igen. A harmadik ütemben pedig az Árpád-híd és a Deák tér között lesz metrópótlás, mindenhol máshol már járni fog a metró.

Pontos időpontok és részletek még nincsenek a felújítási tervről, de a BKK interaktív tájékoztató oldalán már most figyelmeztetnek, hogy lesz olyan időszak is - esténként és hétvégente -, amikor a teljes vonalon pótlóbusszal lehet csak közlekedni.

A BKK megvizsgálta, hogy a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér szakasz felújítása alatt várhatóan miként rendeződik át a forgalom. Lakótérségekre bontva térképen egy mobilitási tervet dolgozott ki, hogyan lehet tömegközlekedéssel a belvárosba jutni. Az első ütemben lesznek olyan járatok, amelyek csak Határ útig közlekednek, hogy jobban elosszák a forgalmat. Bizonyos pótlóbuszok pedig a gyorsabb eljutás biztosítása érdekében a népligeti felüljárón át közlekednek. A pótlóbuszok zavartalan haladását forgalomtechnikai módosítások, előnyben részesítések segítik.

A kényszerű átszállás és mert a pótlóbuszok metróhoz képest lassabban haladnak, a belváros elérésének gyorsítása érdekében a BKK bővítené a lezárt metrószakaszt elkerülő, közvetlenül a belváros vagy az üzemelő metróvonalak felé közlekedő eljutási lehetőségek kínálatát (szemléltetésül néhány példa az alábbi ábrán látható).

HOZZÁSZÓLÁSOK