Az M0-ás autóút déli szektorának fejlesztésére és felújítására (a Deák Ferenc mederhíd felszerkezet cseréje nélkül), valamint az M3-as autópályát Egerrel összekötő M25-ös gyorsforgalmi út építésére kér uniós forrást a kormány.

A kormány egyúttal felkérte a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy gondoskodjon a nagyprojekt-javaslatok támogatására irányuló kérelmeknek az Európai Bizottsághoz történő benyújtásáról.

A határidő ez év utolsó napja. Mindkét beruházás az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) keretében történik, az M0-ás kizárólagos uniós finanszírozással, míg az M25-ös 90 százalékos uniós finanszírozással valósul meg. A beruházó a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.

Az M0-ás költségvetése 38 milliárd 392 millió, míg az M25-ös uniós támogatása 42 milliárd 525 millió forint.

Ez utóbbi középső fizikai elválasztású 2×2 forgalmi sávos lesz, a hossza 18,5 kilométer. A mezőkövesdi kapcsolatot biztosító csomópont megvalósíthatósága érdekében megépítik a 2502-es jelű Mezőkövesd-Andornaktálya összekötő útnak az Andornaktálya elkerülő szakaszát új nyomvonalon. Rekonstruálják az Eger belterületén lévő 252-es számú főutat, és mintegy 490 méter hosszon párhuzamos kerékpárutat építenek.