Nagyon sok pénzt ad a kormány bicikliutakra

Egy friss kormányhatározat szerint a következő években 640 kilométer bicikliút épülhet több mint 27 milliárdból.
Csernátony Csaba, 2017. július 5. szerda, 13:09
Fotó: Pixabay

Nagyszabású bicikliút-fejlesztést irányoz elő egy friss - a szerdai Magyar Közlönyben megjelent - rendelet (pdf), amely idén, 2018-ban és 2019-ben tízmilliárdos kiadást szán több 100 kilométer bicikliút megépítésének előkészítésére és kivitelezésére.

A rendelet szerint elkészülhet az úgynevezett "Balatoni Bringakör"; azaz a Balatont körülvevő bicikliút, amint több másik bicikliút-fejlesztéssel együtt kiemelt projektnek számít.

Hol épülnek bicikliutak és mennyiért?
MegnevezésHossz (km)Tervezett költség (milliárd Ft)
Rajka-Dömös1719,5
Dömös-Szentendre334,62
Etyek-Velence321,63
Velence-Székesfehérvár291,48
Székesfehérvár- Balatonakarattya242,59
Balatonlelle-Keszthely361,76
Keszthely- Balatongyörök210,82
Balatongyörök-Tihany692,87
Tarcal- Tokaj-Bodrogkeresztúr80,46
Debrecen- Berettyóújfalu- Nagyvárad útvonal hiányzó szakasza100,9
Tokaj-Tiszabecs400,6
Összesen47327,23
Forrás: Magyar Közlöny

A felsoroltak mellett a jogszabály szerint bicikliút épülhet még többek között Győr és Pannonhalma között is.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

na4, 2017.07.05 14:56

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

terabit, 2017.07.05 13:48

Csak csinálnák már... a déli parton szinte alig van tényleges kerékpárút, annak is egy részére még gyalog sem mennék fel.. (pl a boglári szakasz), Siófokon a normális kitáblázás hiányzik (a leválasztott úttal együtt), Zamárdin kint visz az elég forgalmas úton, Akarattyánál pedig tele van gyalogosokkal a lejtős része, akik szarnak mindenre. Egy hülye barmot egyszer majdnem megöltem amikor elém ugrott és még ő volt felháborodva. Az északi part úgy-ahogy elmegy, de 1-2 településen ott is elég fos a megoldás, pl Szepezd.
Az elmúlt évekhez képest semmi változást nem láttam pár hete.

Az EuroVelo 6 is sok helyen a kerékpáros út fogalom kicsúfolása. A Duna északi oldalán még csak-csak elmegy Szobig, de a déli oldal katasztrófa pl Budakeszi és Szentendre között, de Leányfalu és Dömös között nincs is bringaút, hanem beleeresztik a forgalomba. Már nem is tudom pontosan melyik szakaszon valamelyik közlekedésmérnök, aki gondolom kerékpárt még képen sem látott de egy szép szakaszt térkövekkel oldott meg, ami nincs kifúgázva és mozog, amellett hogy a rázkódik az egész bringa...
Itt se sok változást láttam, 1-2 helyen felmarták a felgyűrődött aszfaltot.

Aztán az se lenne baj, ha lenne valami közlekedési lehetőség az egyszámjegyű főutak vonala mentén. Egyszer mentem Kiskunfélegyházára, próbáltam alternatív útvonalat keresni..., volt ahol tengelyig merültem a homokban és inkább a vállamon cipeltem pár km-et, kb 12 óra alatt csináltam meg kb 160km-et, ami nagyon lassú így.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html