Ne hagyja magát átverni a gumival!

Egyáltalán nem kell félni a használt gumiabroncsoktól, de fontos tudni, hogy az egyes kifejezések mit jelentenek és mit mutat meg a DOT-szám.
Szász Péter, 2017. március 21. kedd, 11:20
Fotó: Reuters

Bár sokat az új autógumikra esküsznek egy abroncs élettartama 10 év, ráadásul egy olyan gumi, amelyet 5 éven keresztül nem szereltek fel, pont olyan mint az új (persze csak ha megfelelően tárolták) - hívja fel a figyelmet a Magyar Gumiabroncs Szövetség.

Az abroncsok öregedését különböző kémiai és fizikai folyamatok váltják ki. Ennek kivédésére a gyártás során olyan speciális adalékanyagokat vegyítenek a gumikeverékbe, amelyek meggátolják az oxigénnel és ózonnal történő, az abroncs teljesítményét csökkentő kémiai reakciókat.  Ezeknek az adalékoknak köszönhető, hogy a szakszerűen tárolt abroncs akár több évig sem veszít felhasználhatóságából, képességei pedig megegyeznek a gyárból frissen kikerültekkel.

Lényeges azonban megkülönböztetni az új és a frissen gyártott kategóriát. Utóbbival azokat az abroncsokat jelölik, amelyeknél a gyártástól számítva legfeljebb 3 év telt el. A maximum három éve gyártott abroncs a "frissen gyártott", míg a 3-5 éve gyártottnál használható az "új" megnevezés.

Az autósok egészen nyugodtan vehetnek jó állapotú hat éves gumit, de csak négy évre - írja a szervezet.

Az abroncs koráról a DOT-jelölés ad felvilágosítást. A DOT szám utolsó 4 karaktere árulja el a gyártás időpontját. Ebből az utolsó 4 számjegyből az első kettő a gyártási év adott hetét, a második kettő a gyártási évet jelöli.

HOZZÁSZÓLÁSOK