Nem veszik a magyarok a hazait, pedig szeretik

A magyar élelmiszer megítélése minden szempontból kiváló, mégis tudatosan csupán a magyarok alig egyharmada keresi a hazai termékeket az üzletek polcain - derül ki a Médiaunió Alapítvány legfrissebb vásárlói kutatásából, amelyet a Magyar Mezőgazdaság szemlézett.
Szabó Dániel, 2018. augusztus 24. péntek, 11:43

A magyar fogyasztók szinte kivétel nélkül egyetértettek azokkal az állításokkal, hogy a magyar élelmiszerek ízletesek, trandícionálitással rendelkeznek, jó minőségűek és eredetük megbízható. A jó ár-érték arány tekintetében jobban megoszlanak a vélemények, de még így is a magyarok négyötödének álláspontja ez - írja összefoglalójában a portál.

Majdnem mindenki, 95 százalék vallotta azt, hogy szívesen vásárol hazai élelmiszert, de csak 31 százalék törekszik arra, hogy minél több hazai terméket vásároljon. Ők is inkább a magas státuszú fogyasztók.

A felmérésből kiderült, az ár a legfontosabb tényező: a válaszadók közel háromnegyede (72 százalék) számára ez a legfontosabb tényező. Ez az arány a kelet-magyarországi községekben élő vásárlók közt a legmagasabb, ott a 80 százalékot is eléri. Budapesten csak 60 százalék dönt ez alapján. A második legfontosabb szempont a minőség: a válaszadók több mint a fele, különösen a 30-49 éves korosztály számára fontos, de a legfeljebb 8 általánost végzettek körében ez csupán a vásárlók 36 százalékát befolyásolja.

A vásárlók jelentős része (86 százalék) magyar zöldséget és gyümölcsöt vásárol, de hasonlóan magas arányban választanak hazai húst és felvágottat (76 százalék), valamint tejterméket és tojást (73 százalék). Kisebb mértékben, de van kereslet ugyanakkor az olyan hazai szárazáruk iránt is, mint a liszt, cukor, tészta (40 százalék), emellett pedig a magyarok harmada üdítő, ásványvíz, fűszerek, margarin, olaj, zsír, illetve lekvár és méz vásárlása során keresi a magyar termékeket. A kifejezetten pozitív megítélés ellenére mégis kevesen választanak tudatosan magyar élelmiszert (30 százalék) - derül ki a portál összefoglalójából.

És ezt olvasta már? Nagyon megdrágult néhány alapélelmiszer a boltokban.

A fotó forrása: Shutterstock.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

lordofearth, 2018.08.25 12:45

Agyon vannak a magyarok adóztatva, 27%-os áfakulcsról ne is beszéljünk. A felcsuti rühes kutyafalka mohósága végtelen, ellenőrzés felettük gyakorlatilag lehetetlen.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

fazakasl, 2018.08.25 05:36

Amikor a világ túlsó feléről idehozott banán jóval olcsóbb, mint az itthon termett bármely gyümölcsök,
és amikor a görög vagy spanyol görögdinnye nagyjából csak fele annyiba kerül, mint a helyben termelt hazaiak, miért is kellene egyáltalán csodálkoznom?
A magyar termelő sajnos hamar akar meggazdagodni (olyanok, mint pl. a balatoni hal, vagy lángossütő - 3-4 hónap alatt keresné ki éves jövedelmét), - nos a nagy mohóságnak bizony EZ AZ ÁRA!
Mindenki (vagy nagyon sokan) inkább az importot veszik meg.
Miért van az, hogy a Lidl-ben a cseh Argus sör (5%-os) jóval olcsóbb, mint pl. Kőbányáról az a szar, jóval gyengébb minőségű Aranyászok, vagy Kőbányai Világos (4,3%-os)? Hiába reklámozza Nagy Fero)
Vagy ott vannak a magyar tejek!
Mondjuk ugyanaz a tej a külföldi importokban, tartósban és dobozosban nagyjából csak fele annyiba van, mint pl. a magyar szuper-tejek! De el lehetne sorolni a végtelenségig!
A benzin ára például a MOL-nál (magyar cég) magasabb, mint a többi külföldi töltőállomáson! Hogyan lehetséges az, hogy a gyakorlatban a francia Auchan áruházak benzinje majd -60 forinttal veri meg a MOL árait!? A MOL benzinek Szőnyből vagy Szászhalombatáról vannak, az Auchan viszont lazán kintről hozza (lehet, hogy Schwechatból /Ausztria/.)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html