Nem adja fel a Vegyépszer

Illúzió lenne azt gondolni, hogy a Vegyépszer Hungária Zrt. "cs. a." (korábban: Nemzetközi Vegyépszer Zrt.) belátható időn belül az építőipar zászlóshajója lehet − mondta lapunknak Seprényi Sándor vezérigazgató.
Diószegi József, 2011. október 20. csütörtök, 10:30
Fotó: Napi.hu

A Napi Gazdaság csütörtöki számának cikke

A Fővárosi Bíróság a hitelezők kérelmének megfelelően − figyelemmel a csődtárgyalás döntésére − egy évvel meghosszabbította a cég fizetési haladékát, ami így 2012. május 14-én jár le. A cég a tevékenységének folytatására vonatkozó kérdésünket idő előttinek találta Seprényi, hiszen azok az objektív körülmények, amelyek a cég csődjéhez vezettek, többségükben továbbra is fennállnak.

Az építőipari vállalat tavasszal kért csődvédelmet (Napi Gazdaság, 2011. május 9.), mert megrendült pénzügyi helyzete miatt képtelen volt eleget tenni a hitelezői követeléseknek. Ennek oka részben az iparág évek óta tartó hazai mélyrepülése, illetve a 2008-ban kirobbant pénzügyi világválság nyomán a likviditási források drasztikus szűkülése, legnagyobbrészt pedig a csaknem százmilliárd forintos líbiai beruházás − polgárháború miatti − ellehetetlenülése volt. A vezérigazgató szerint nem látható a líbiai visszatérés lehetősége és a legutóbbi adatok az építőipar további válságáról árulkodnak.

A cégvezetés fenntartja a társaság működését, a piacon akar maradni. A cél az, hogy a Vegyépszer Hungária egy kicsi, hatékony mérnöki szervezet maradjon, részben annak érdekében, hogy a cég garanciális munkálataival kapcsolatos tárgyalásokat sikerre vigye. A szavatosságból fakadó feladatokat azonban jórészt megbízottakkal és alvállalkozókkal végeztetnék el.

A cég talpon maradásának fontos eleme, hogy eleget tegyen a garanciális kötelezettségeinek. A banki egyeztetések mellett az ezekkel kapcsolatos tárgyalások is folynak, ott ugyanis, ahol a fejlesztéseket konzorciumban végezte a társaság, a Vegyépszer partnereivel is meg kell állapodni  a további együttműködés folytatásáról. (A társaság egyik fő megrendelője a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. volt, de az autópálya- és közútépítések mellett vasúti beruházásokban is részt vett.)

HOZZÁSZÓLÁSOK