Nem kelendő az állami támogatás az e-autókra

Az elektromos hajtású gépkocsik vásárlásának támogatására szánt tavalyi kétmilliárd forintos keretet nem sikerült elkölteni, ezt meghosszabbítják, és idén további hárommilliárd forintot pályáztatnak majd - mondta Nikoletti Antal, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) helyettes államtitkára az Országgyűlés gazdasági bizottsága közlekedési albizottságának ülésén kedden Budapesten.
Papp Zsolt, 2017. május 9. kedd, 15:35

Az elektromobilitás hazai elterjesztését segítő Jedlik Ányos tervről adott tájékoztatójában a helyettes államtitkár közölte: tavaly októberben írták ki a pályázatot az elektromos gépkocsik beszerzésére, eddig 228 pályázat érkezett be, 167 kiadott támogatói okirat született, és 212 esetben van már megítélt támogatás. Hozzátette: a 2+3 milliárd forintos keret összesen 3500 autó beszerzésének támogatására elég.

A kormány 2015 júliusában fogadta el a Jedlik Ányos tervet. Az eddig megvalósult intézkedésekről szólva a helyettes államtitkár egyebek mellett kiemelte: 2015. augusztus 1-jén hatályba lépett a zöld rendszám bevezetéséről szóló rendelkezés, az elektromos autók után nem kell regisztrációs adót, cégautóadót és gépjárműadót fizetni, valamint nincs forgalomba helyezési illeték.

Az önkormányzatoknak 2016 szeptemberében pályázatot írtak ki elektromos töltőállomások telepítésére, 75 pályázat érkezett be 409 töltőpontra, minden jelentkező támogatást kapott - jelezte.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

krix2, 2017.05.10 00:08

Kinek kéne olyan kocsi amelyikkel 100 km-enként 2-3 órát kell parkolni a töltő konzol mellett...

(Még ha esetleg egy gép 2 perc alatt kirántaná a kocsi alól az aksit és berakna egy újat, talán elviselhető lenne.)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

realestate, 2017.05.09 16:27

Naná, hogy nem kelendő. Nem jön ki a matek, de nagyon nem! Igazából cégek (car sharing, taxi vagy presztizsből) tudják kihasználni mert ott van akkora futásteljesítmény, hogy egyáltalán érdemes legyen vele foglalkozni. Valamint a most élő kedvezményekre SEMMI GARANCIA NINCS hogy 4-5-10 év múlva is meglesznek (ingyen parkolás), azaz kockázat.

Hiányos töltőhálózat (amin a fenti cégek autói állnak non-stop), bizonytalan maradványérték, gyenge kereslet használt oldalon. Mint minden technológiai tárgy ennek az értéke is meredeken fog esni amikor 1-2-3-5 év múlva jönnek a jobb aksik, gyorsabb töltési idő, nagyobb hatótávolság...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html