A PSZÁF a helyszínen azt ellenőrizte, hogy a szóban átadott információk megfelelnek-e a közérhetőség és a teljes körűség követelményének, s az intézmények betartják-e a vonatkozó jogszabályok és Magatartási Kódex előírásait.
A PSZÁF megállapította, hogy a Magatartási Kódexnek köszönhetően az intézmények tájékoztatási gyakorlata javult. Az ügyfelek számára összehasonlíthatóbbá váltak a pénzügyi termékek, az ügyintézők részletesebben ismertették az egyes konstrukciókat. A felügyeleti munkatársak és közreműködők azonban több esetben a kódex elveivel ellentétes szóbeli tájékoztatást kaptak. Így elmaradt az egyes kockázatokra való figyelemfelhívás például a megtakarítási termékkel kombinált hitel esetén, illetve több bankfióknál az ügyintézők a szabályozással ellentétes információt közöltek többek között az egyoldalú szerződésmódosítási lehetőségek kapcsán.
A PSZÁF a próbaügylet-kötések eredményét a vizsgálat végén határozataiban értékeli, szükség szerint szankcionálja. Hiányosság, vétség, azaz a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény sérelmének megállapítása esetén a hatóság a PSZÁF törvény alapján bírságot is kiszabhat. A PSZÁF a próbavásárlások eszközét a jövőben is folyamatosan alkalmazza majd.