A bizottságnak az államigazgatási és egyéb közfeladatot ellátó szervek, gazdálkodó és társadalmi szervezetek és egyéb személyek által kibocsátott, jogosultságot igazoló és szolgáltatások igénybevételére jogosító kártyák előállításának, kibocsátásának, felhasználásának, elfogadásának és nyilvántartásának egységes szabályozását, a Nemzeti Egységes Kártyarendszer (NEK) létrehozását, a csatlakozási, működési, műszaki és biztonsági feltételek kidolgozását kell kidolgoznia.

A tervek szerint a kártyarendszer kialakítása több lépésből áll majd. A NEK működési modelljét 2011. május 31-ig kell kidolgozni.

A kártyarendszert létrehozó megvalósító projektet az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program 2011-2013-as akciótervében 2011. április 30-ig kell nevesíteni, ezzel párhuzamosan a NEK megvalósításával érintett szabályozási környezetet felülvizsgálni, az új szabályokat - többek közt a a csatlakozási, kilépési, működési feltételekről, az elektronikus és nem elektronikus kártyák esetében a műszaki és biztonsági feltételek meghatározásáról, a kártyák megszemélyesítéséről és a megszemélyesítésre felhatalmazott személlyel szemben támasztott követelményekről, valamint a szolgáltatási díjtételekről, a díjfizetés módjáról, és a díj beszedésére jogosult szerv kijelöléséről, valamint a működtetéssel és fenntartásával kapcsolatos feladatok meghatározásáról és a feladatok végrehajtásáért felelős személy kijelöléséről - április végéig meg kell határoznia a közigazgatási és fejlesztési miniszternek. Majd a NEK bevezetéséhez szükséges intézkedéseket 2012. december 31-ig kell megvalósítani - olvasható a kormányhatározatban.