Nettó pénzbehajtás az autósokon - ez a főváros legújabb terve

Sok a szabálytalankodó autós, néhány fővárosi kereszteződésben, ezért a renitensek közigazgatási bírsággal való büntetése végett fontos lenne néhány kamera felszerelése – az ügyön két polgármester, két önkormányzati hivatal és két rendészeti igazgatás számos hivatalnoka dolgozik. Az önkormányzati pénznyerő beindításról a budapesti közgyűlésnek is döntenie kell.
Papp Zsolt, 2015. június 18. csütörtök, 18:20
Fotó: Napi.hu

Valami nagyon nagy disznóság folyhat néhány belvárosi útkereszteződésben, ugyanis összesen két polgármester négy hivatala foglalkozik azzal, hogy köztéri kamerákat szereljenek fel. Eddig is közkeletű vélekedés volt, hogy a fővárosban nem is annyira a bűnmegelőzés a cél a kamerarendszerek telepítésnél, hanem a nettó pénzbehajtást - de arra még nem volt példa, hogy ezt egy önkormányzati előterjesztésbe is leírták.

Az előterjesztés a fővárosi közgyűlés napirendjére kerül, az ügylet előadója Vattamány Zsolt "képviselő" a VII. kerület polgármestere. (2014 választási szabályok szerint a kerületi polgármesterek automatikusan fővárosi képviselővé avanzsálnak.) Az előterjesztésből kiderül, hogy az ügynek már számos előzménye van: a Tarlós István Vattamány polgármester valamint a fővárosi és az erzsébetvárosi önkormányzati rendészetek már megállapodtak abban, hogy Erzsébetváros "önként vállalja át (...) meghatározott közterületek vonatkozásban a jogszabályban meghatározott közlekedési szabályszegések esetén a közigazgatási bírság kiszabását"

Király utca és Erzsébet körút sarok
Forrás: Google Street View

A fővárosi közgyűlés elé kerülő javaslatban Vattamány Zsolt polgármester kifejti, hogy a Erzsébet körút-Wesselényi utca, az Erzsébet körút-Király utca, valamint a Dózsa György út és az István út (a Városliget sarkán) lévő kereszteződésekben "indokolttá vált a képfelvevők elhelyezése az egyre gyakoribb közlekedési szabályszegések hatékonyabb észlelése és bizonyítása érdekében" a fővárosban közlekedők között közismert, hogy a három kereszteződés forgalma magas, hiszen mind a Király utca, mind a Wesselényi nagy átmenőforgalmat bonyolít. Ezen nagy forgalmú főútvonalak a még forgalmasabb nagykörutat keresztezik.

A melléklet Google Street View képből is jól látható, hogy a probléma valós, hisz a a három kereszteződésben készült fotóból kettőn látható olyan autó, amely piros lámpán hajt át, vagy épp a forgalom beszorul a körúton. A problémára forgalomszervezési, technikai választ kellene adni az illetékes önkormányzatoknak vagy a közlekedésért felelős BKK-nak, ám láthatóan nem ebbe az irányba mozdul az előterjesztés.

Itt épp most  mindenki szabályos, István út - Dózsa György út sarka a Városligetnél
Forrás: Google Street View

A kereszteződésekben amúgy van térfigyelő kamera, ám azok szerencsétlen felhelyezése miatt nem lehet piroson áthajtások dokumentálásra használni, arról nem beszélve, hogy azok technikailag nem alkalmasak erre. A rendőrség csak most vezeti be azon traffipaxokat, amelyek majd alkalmasak lesznek a piros lámpán való áthajtás dokumentálásra, igaz még a traffipaxok sebességmérő funkciójával is komoly bajok vannak. Az előterjesztést várhatóan "csont nélkül" megszavazza a fővárosi közgyűlés, így az előterjesztés szövege szerint a kamarák kihelyezése "a főváros közrendjének, közbiztonságának további erősödést és fejlődését szolgálná."

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

rw2, 2015.06.19 15:43

@VoIe: én tettem hozzá, de nem véletlenül. Vajon kinek/minek az agymosott szolgája lehetsz amire akart utalni? Túl sok variáció nincs...

Nem vettem magamra, mert jobbára leszarom az ilyet, csak a figyelmedet hívtam volna fel, erre a "zseniális" kommunikációs húzásra, amellyel néha te is élni szoktál. Most te is megkaptad, érdemtelenül.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

VoIe, 2015.06.19 15:29

@rw2: A fideszest mar te tetted hozza, csak nem magadra vetted? :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

VoIe, 2015.06.19 15:24

@ingyen: Kulon kene valasztani az indokolatlan szabalyozast es az "indokolatlan" buntetest.

A sok korlatozo tabla, fizetos parkolas tenyleg problema, Bp -en szulettem es ott is eltem, ugyhogy ismerem a helyzetet.
Ugyanakkor ez nem indok a szabalytalankodasra. Erdekes modon engem soha semmiert nem buntettek meg mikor otthon kozlekedtem, Londonban is csak egyszer, mert az elottem levo benazott es felig a zebran maradtam kb. 10mp -ig. Ott is a forgalomfigyelo kamera rogzitett, nem is problemaztam, kifizettem a buntetest szo nelkul.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

DrAgy, 2015.06.19 13:11

Annyit hozzátennék, hogy külön kellene választani a forgalomtechnikailag rossz szabályozásból adódó "szabálysértéseket" és a szándékos (pl tilos jelzésen áthaladás) baleset veszély okozást. A sárga jelzés, amin áthaladásért is sok helyen büntetnek, a figyelmeztető jel, hogy 3 másodperc múlva tilos lesz. A KRESZ 19.§-ában foglaltak szerint:"amennyiben biztonságosan megállni már nem lehet, haladéktalanul át kell hajtani!" Nekünk úgy tanították, ha sárgára vált a lámpa, először a tükörbe kell nézni, nincs -e a nyakunkon másik jármű, mert ha gyorsan megállok, ő már nem fog megállni és baleset lesz az eredmény. Az én autómban ABS van, az autók többségében azonban nincs. A baleset okozás nem lehet cél, de a baleset ilyetén való elkerüléséért büntetni viszont gusztustalan. Felesleges a követési távolságra hivatkozni, mert azt a sűrű városi forgalomban betartani gyakorlatilag reménytelen vállalkozás. Pláne, ha román, vagy török liheg a nyakunkban. ...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rw2, 2015.06.19 11:39

@VoIe: tessék megkaptad, te "fideszes agymosott szolga fsz" :D

Így szokott ez történni, ha eltérő a véleményed.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html