New York Times: Orosz fedett hírszerzők grasszálnak Magyarországon

Részletesen foglalkozott karácsonyi számában a New York Times az októberi bőnyi rendőrgyilkosság utóéletével, pontosabban a Győrkös István vezette neonáci Magyar Nemzeti Arcvonal (MNA) orosz titkosszolgálati kapcsolataival.
Napi.hu, 2016. december 25. vasárnap, 13:59
Fotó: Napi.hu

Az amerikai lap moszkvai tudósítója által írt cikkben olyan új, eddig nem ismert információk is napvilágra kerültek, melyek alapján Győrkösék kapcsolata az orosz hírszerzőkkel jóval szorosabb volt annál, mint eddig tudni lehetett - írja az Index.

A New York Times újságírója több nemzetbiztonsági bizottsági taggal is beszélt, akiktől az alábbiakat tudta meg:

  • A Magyar Nemzeti Arcvonalnak (MNA) a GRU-sokkal közös harci játékai, airsoftos gyakorlatozásai 2010 és 2012 között voltak a legintenzívebbek - vagyis már bőven a második Orbán-kormány idején.
  • A nemzetbiztonsági bizottság tagjait a magyar titkosszolgálatok arról is tájékoztatták, hogy az MNA és a diplomatafedésben lévő orosz hírszerzők kapcsolata olyannyira szoros volt, hogy a GRU-sok évente ötször is leutaztak Budapestről Bőnybe airsoftozni.
  • Az orosz hírszerzők számára a közös airsoftos gyakorlatozás - ami valójában a katonai kiképzés egy formája - csak a felvezetés volt: a magyar szolgálatok szerint a GRU valódi célja a Győrkös István által alapított weboldal, a Hídfő megszerzése volt. Az orosz szerverre költöző Hídfőt ezután orosz dezinformációkat terjesztő oldallá alakították át. A Times szemléz is a hídfős álhírekből: az egyik szerint az amerikai belbiztonsági miniszter kijelentette, hogy a novemberi elnökválasztás során nem történtek kibertámadások; a másik szerint Ausztria fel akarja oldani az Oroszországgal szembeni szankciókat; egy harmadik álhír pedig azt állítja, a NATO főtitkára Washington vazallusává akarja tenni az európai nemzeteket.

Már az is beszédes, hogy a Times újságírójának a nemzetbiztonsági bizottság tagjai közül csak az MSZP-s Molnár Zsolt és az LMP-s Szél Bernadett nyilatkoztak.

Az amerikai lap kiemeli, hogy miközben a közvélemény-kutatások szerint a magyarok többségének továbbra is a Nyugatról, nem pedig Oroszországról van kedvező képe - amely ország egyébként az 1848-as és az 1956-os forradalmat is eltiporta -, Orbán Viktor és a Jobbik vezetője ezt máshogy gondolja, és ők inkább a Nyugatot, különösen az Európai Uniót támadják.

Orbán számára pedig nem csak Putyinnak a liberális demokráciákkal szembeni ellenségessége lehet vonzó, de az a 10 milliárd dolláros hitel is, melyből az oroszok az új paksi atomerőművet építik.

További részletek az Indexen.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

POTUS, 2016.12.26 16:00

@POTUS: Be is gyűjtöttek már egy századra való pincért.

ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

POTUS, 2016.12.26 15:56

@uzi007: "Hol van a Magyar katonai-polgári kémelhárítás????"

A feketemellényes fehéringeseket, azaz gárdistagyanús járókelőket üldözi.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

uzi007, 2016.12.26 15:38

Hol van a Magyar katonai-polgári kémelhárítás????
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

tegnaputan, 2016.12.25 19:25

Volt már itt KGB-s titokminiszter a böszmék idején, aki átvizsgáltatta az egész magyar hírszerzés személyi állományát az oroszokkal, aztán még meg is próbálták átjátszani a MOL-t Putyinnak.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

ablakzsiraf, 2016.12.25 19:22

Néha belenézek a Hídfő cikkeibe, és néhány esetben magam is hitetlenkedve olvastam már ezt-azt, viszont a legtöbb esetben megadja a forrást is, és ott utána lehet nézni nyugodtan. Sok olyan hírt hoztak már le magyarul, nem ismeretlen nyugati lapokból, amit a magyar média valami okból messze elkerült. Szóval az az állítás, hogy orosz álhírcsatorna lenne, pusztán csak álhír. Csak az biztos, hogy saját szemszögéből gyűjti a híreket, de a tartalmuk valódi.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html