Ez a program emailben elküldi a cikk címét és bevezetőjét, önnek csak a címzett e-mail címét kell megadnia. Pár soros megjegyzést is mellékelhet az üzenethez a "Megjegyzés" rovatban.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) tájékoztatást adott az útdíjrendszer januárban életbe lépő kedvező változásairól a szakmai érdekképviseletek számára, meghallgatta az autós és fuvarozói szervezetek észrevételeit 2014. december 13-án - közölte az NFM. A megbeszélésen a tárca részéről elhangzott, hogy a megyei matricák bevezetése az autósok döntő többsége számára a korábbiaknál jelentősen olcsóbb sztrádahasználatot tesz lehetővé.
Az évi 5000 forintért vásárolható megyei autópálya matrica egy hónapra eső díja alig több mint 400 forint, munkanaponként 20 forint. A Budapest környéki agglomerációban élők számára az új matricatípus különösen előnyös, egy részüket rá is szoktathatja az autópálya-használatra, hiszen az eddiginél lényegesen olcsóbban vehetik igénybe a gyorsforgalmi utakat egész Pest megyében. A fejlesztési tárca álláspontja szerint, ha az autósok az első indulatból, részben félreértésekre alapozva megszületett véleményeket félretéve elvégzik egyéni kalkulációikat, beláthatják, hogy a megyei matrica a nagyobb hányaduk számára a korábbiaknál sokkal olcsóbb megoldást jelent. A minisztérium hétfőn az önkormányzati vezetőknek mutatja be az útdíjrendszer változásainak előnyeit - írta az minisztérium.
A megbeszélésre a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete, az Országos Balesetmegelőzési Bizottság, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége, a Magyar Autós Szakmai Szövetség, az Autós Nagykoalíció, a Magyar Autóklub, a Szakoktatók Országos Érdekképviseleti Egyesülete, a Kulturált Közlekedésért Alapítvány, a Járművezető-Szakoktatók és Képzőszervek Országos Egyesülete, a Nemzeti Összefogás Fuvarozói Fórum, Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete delegáltjai kaptak meghívást. A találkozón hét szervezet képviseltette magát.
Autóklub: a fővárosiak és az agglomerációban lakók rosszabbul járnak
A Magyar Autóklub az e-matricás díjfizetési rendszer módosításával összefüggő álláspontját az országos elnökség december 18-i ülésén alakítja ki - közölte Hegedűs Oszkár, a Magyar Autóklub elnöke szombaton. A közlemény szerint azt megelőzően e kérdéskörben a Magyar Autóklubnak tulajdonított bármely megnyilvánulás "nem képezi az autóklub álláspontját".
Kovács Kázmér ügyvéd, az autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának elnöke pénteken este az MTI-nek azt mondta, a Magyar Autóklub alapvetően két dolgot kifogásolt a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal folytatott pénteki tárgyalásokon, azt, hogy a döntés előtt nem egyeztettek az érdekvédelmi szervezettel, illetve azt, hogy nem mutattak be hatástanulmányt.
Úgy vélte, lehetnek olyan autósok, akik a tervezett megyei matricával jobban járnak, de a fővárosiak és az agglomerációban lakók - akik eddig ingyen használhatták az M0 autópályát - biztosan rosszabbul járnak.
Az NFM pénteki közleményében azt írta, hogy az útdíjrendszerrel kapcsolatos döntés előkészítése során egyeztettek az érintett szakmai szervezetek képviselőivel a várható változásokról, azok céljáról, indokairól.
A minisztérium szombatra újabb egyeztetést hívott össze a témában.
bogyu, 2014.12.15 09:12
Nyugalom, emberek, nyugalom!
A Kedves Vezető kinyilatkoztatta, a külföldiek fizetnek (pont annyit, mint eddig), a magyarok meg jobban járnak. Itt valószínűleg arra a néhány ezer (tízezer) magyarra gondolt, akik mindig jól járnak. Kapnak trafikot, családtagok állami támogatást, csatlósok földbérletet, sporthaverok zsíros állami állást, stb.
A többi itt élő ember aki szintén magyarnak gondolja magát, meg nem jár jobban. Hacsak nem hiszi azt, hogy ha fizethet, akkor jár jobban. Persze vannak ilyenek is, ezek az unortodox gondolkodású emberek. :)