A szakember szerint megoldást csak az üzemeltetési költségek visszafogása és a takarékoskodás jelenthet, ám ezzel az eszközzel a szállásadók már az elmúlt években is éltek, a szolgáltatási színvonal szemmel látható romlása nélkül ezen jó részük már nem tud tovább spórolni. A hazai szállodák jó része bruttó árakat hirdet, így nem tudja megbontani a szolgáltatási színvonalat. A nagy nemzetközi szállodaláncok honlapjain ugyanakkor a szobaárakat nettó értéken tüntetik föl, s külön jelenik meg az adott szálláshellyel kapcsolatos áfa és idegenforgalmi adó összege. A helyzet ugyanakkor ettől sem lesz jobb - vélekedik Somlyai Zoltán, a Corvinus Kempinski értékesítési igazgatója. Ha például egy konferenciaszervező cég a régióban gondolkodik és bekéri az áfás ajánlatokat, szinte bizonyos, hogy nem a 23 százalékos pluszterhet jelentő országot választja. Van persze lehetőség arra, hogy különböző kedvezményekkel kompenzáljunk, ám a környező fővárosok - például Prága - a csökkentett áfaszint miatt szinte kigazdálkodhatatlan előnnyel indulnak. A szállásadók ráadásul számos olyan ajánlatot adtak már ki, amelyek az év második felére szólnak és ezekben áfával együtt számított árat közölnek. Ezekben az esetekben Somlyai Tibor szerint a szállodaüzemeltetők kénytelenek lesznek "lenyelni" a magasabb áfából eredő különbözetet.