Nyugdíjasokat nyugtat a hatóság - kemény ellenőrzéseken vannak túl

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) több éve kiemelt célként tekint a sérülékeny fogyasztók védelmére, akiket egészségi állapotuk, életkoruk vagy nehéz anyagi helyzetük miatt könnyebben befolyásolnak a hirdetések és az ajánlatok.
MTI, 2015. április 27. hétfő, 10:29
Fotó: Napi.hu

A GVH összesen tíz versenyfelügyeleti eljárásban vizsgálta a termékbemutatókon tevékenykedő vállalkozások (az érintett fogyasztói kör tagjai pedig nyugdíjasok vagy általában sérülékeny fogyasztók) gyakorlatát az elmúlt öt évben (2010. és 2014. év között) - olvasható a szervezet közleményében, mely szerint elsősorban e termékbemutatók keretében is elhangzott tájékoztatások tartalma, és nem a helyszíni értékesítés miatt állapított meg jogsértést és szabott ki bírságot több esetben is.

Egy esetben azt is megállapította a GVH, hogy a bemutató előadások rendjének, felépítésének kifejezetten az volt célja, hogy a fogyasztót lehetőleg a szerződés azonnali megkötésére késztessék, korlátozott ideig fennálló állítólagos árkedvezményeket ígérve.

A GVH joggyakorlatában leggyakrabban üdülési jogok, valamint orvostechnikai eszközök népszerűsítése volt a termékbemutatók, illetve az értékesítések tárgya, de kiemelt figyelmet kapott az időben megosztott üdülőhasználati jogok (time share) eladásával összefüggő magatartások vizsgálata is.

Egy árubemutatón hitelterméket értékesítő pénzügyi intézet gyakorlatáról pedig megállapította, hogy az adott áruhitel ajánlása a jogsértő szóbeli tájékoztatásokon alapuló értékesítést támogatta.

HOZZÁSZÓLÁSOK