Ilyen iskoláról álmodilk a Klebelsberg Központ elnöke

A jó iskola az, ahova szívesen mennek be a gyerekek, élvezik azt az oktatást. Fontos a gyerekek problémamegoldó képességének a fejlesztése. A tankerületek tekintsenek partnerként az iskolákra, ennek szellemében a Klebelsberg Központ is partneri viszonyt kíván kialakítani a tankerületekkel - többek között erről beszélt a Magyar Időknek Hajnal Gabriella, az intézmény új elnöke.
Szepesi Anita, 2018. augusztus 9. csütörtök, 10:48
Fotó: Shutterstock

Mindenhol egyformán jó, színvonalas, megfelelő infrastrukturális háttérrel rendelkező oktatás kialakítása a cél. Jelen pillanatban még vannak nagy különbségek  az iskolák, között, éppen ezért jobban kell segíteni a hátrányosabb helyzetben lévő köznevelési intézményeket. Minden gyermeknek meg kell kapnia a képességeit fejlesztő, személyre szabott, színvonalas oktatást, bárhol is éljen az országban. Ezen még dolgozni kell - mondta a lapnak Hajnal Gabriella.

A Klebelsberg Központ elnöke jó modellnek tartja a hatvan tankerületi központból álló rendszert, mivel így helyben könnyebb átlátni az iskolák ügyét, és gyorsabbá váltak a döntések is. Elvárja, hogy központok partnerként tekintsenek az iskolákra, ahogy a Klebelsberg Központ is partneri viszonyban van a tankerületekkel, ugyanakkor bizonyos céloknak, ilyen például a hátrányos helyzetű tanulók fejlesztése, egységesnek kell lennie minden központban - hangsúlyozta az elnök.

A tanárhiány terén szerinte nem olyan rossz a helyzet, mint azt néhány helyen sugallják, a szakos ellátottság biztosítására azonban oda kell figyelni, és meg kell találni azt a stratégiát, amely biztosítja hosszú távon a pedagógusellátottságot  - fogalmazott Hajnal Gabriella.

A jövő iskolájába szerinte szívesen mennek be a gyerekek. Véleménye szerint kompetenciák fejlesztésére van szükség, mert mire kijön a diák az iskolából, már szakmák szűnnek meg, és több száz új alakul. Fontosnak tartja a gyerekek problémamegoldó képességének, az önálló gondolkodásnak a fejlesztését.  A tanulók túlterheltsége kapcsán pedig a szülők felelősségét firtatta , mondván ők maguk íratják be rengeteg különórára a gyereket, pedig tasztalatai szerint a kevesebb gyakran több. Alacsonyabb óraszámban, kisebb ismeretmennyiséggel, ugyanakkor a fejlesztésre helyezett hangsúllyal sokkal jobban elmélyíthető a diákok később is kamatoztatható tudása.

A teljes interjú itt olvasható.

Fotó: Shutterstock

HOZZÁSZÓLÁSOK