Önt csapták már be boltban?

A 197 járásban elérhető fogyasztóvédelmi hatósághoz tavaly közel 31 ezer megkeresés érkezett, elsősorban jótállási, panaszkezelési és netes kereskedelemmel összefüggő ügyekben – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.
Dzindzisz Sztefan, 2018. február 1. csütörtök, 09:18
Fotó: Shutterstock

A fogyasztóvédelmi hatóság és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) Internet Laboratóriuma 2017-ben több mint 800 - az előző évekhez képest ötször több - webáruházat ellenőrzött, főként próbavásárlásokkal. A szaktárca közleménye szerint ennek is köszönhető, hogy a hazai internetes kereskedelemre nem jellemzőek a kirívó fogyasztóvédelmi jogsértések.

Az árubemutatós visszaélések száma a 2015 decemberében elfogadott kapcsolódó törvénymódosítás és a hatékony hatósági eljárások eredményeként 2018-ra a negyedére csökkent. (Számla nélkül olcsóbb? - ne dőljön be!)

A vásárlók, családok biztonsága érdekében a fogyasztóvédelmi hatóság 2017-ben összesen 145 veszélyes terméket - főként gyermeksporteszközöket, játékokat, fényfüzéreket, etetőszékeket - vont ki a forgalomból.

2018-ban folytatódik a vállalkozások jogsértő magatartását kiszűrő, konzultatív fogyasztóvédelmi tevékenység. Az éves ellenőrzési terv összesen 45 vizsgálatot tartalmaz, így többek között a lábbelikre vonatkozó szavatosság, a kuponos értékesítés és az utazási irodák ellenőrzését. Továbbra is kiemelt terület marad az elektronikus kereskedelem, az árubemutatók, a vidámparkok, kalandparkok és aquaparkok ellenőrzése.

Kép forrása: Shutterstock

HOZZÁSZÓLÁSOK