A 11,9 kilométer hosszú sztrádaszakaszon hat műtárgy épül meg. A kivitelezési munkálatokra kiírt közbeszerzési eljárást a Colas, a Közgép és a Magyar Aszfalt alkotta konzorcium nyerte meg, a nettó szerződéses összeg 15,5 milliárd forint.

Az M3-as új pályaszakasza az Új Széchenyi Terv keretében, 85 százalékos uniós támogatás és 15 százalékos hazai forrás segítségével épül meg, a kivitelezés határideje 2014 októbere. Czomba Sándor a tájékoztatón elmondta: a Nyíregyháza és Őr közötti szakasz év eleji átadása után az építés Vásárosnaményig folytatódik, a beregi várost a munkálatok befejezése után teljes értékű, kétszer két sávos sztrádán lehet majd megközelíteni. Az államtitkár felidézte, hogy az Őr és Vásárosnamény szakasz megépítésére 2010 óta négy közbeszerzési eljárást írtak ki.

A negyedik, nyertes tender is veszélyben volt a költségek változása miatt: nagyjából 13 milliárd forint állt rendelkezésre a csaknem 12 kilométeres szakasz megépítéséhez, azonban a legkedvezőbb ajánlat is 15,5 milliárd forint nettó beruházási értékről szólt - mondta, hozzátéve, hogy a beruházás megvalósításához a kormánynak 2,5 milliárd forintot kellett biztosítania.

A Közbeszerzési Értesítőben és a Magyar Közlönyben megjelent, az M3-as Nyíregyháza-Vásárosnamény szakaszának megépítésére vonatkozó 7 milliárd forintos tender fennmaradó részéből - csaknem 4,5 milliárd forintból - a már átadott pályaszakaszon pótlólag elvégzett munkálatokat fizetik ki - közölte Czomba Sándor.

Lipők Sándor, a baktalórántházi térség fideszes országgyűlési képviselője a tájékoztatón hangsúlyozta, a kivitelezési munkálatok várhatóan júniusban kezdődhetnek el, az addig eltelt időszakban a szerződéskötésekkel kapcsolatot teendőket végzik el. A fejlesztés révén várhatóan növekszik majd növekszik a térség iránti befektetői érdeklődés - tette hozzá.

Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivőjének tájékoztatása szerint az M3-as építése - Vásárosnamény elérése után - a tervek szerint a magyar-ukrán határig folytatódik.