Négyszáz hátrányos helyzetű településen dolgozó 10 500 pedagógus részesül bruttó ötszázezer forintos egyszeri juttatásban - jelentette be csütörtökön Kásler Miklós miniszter a Emberi Erőforrások Minisztériumának Facebook-oldalán közzétett videóban. A miniszter bejelentése után a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete azt derítette ki, hogy a kiosztásra szánt juttatás Kásler miniszter szavaival szemben nem támogatás, hanem az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program keretében meghirdetett EFOP-3.1.11-19 kódjelű felhívás egy feladat megvalósításához kötendő összeg - írtuk tegnap.

A 6,43 milliárd forintos keretösszegű támogatás kedvezményezettje az iskolákat fenntartó Klebelsberg Központ, amellyel a kiválasztott pedagógus kétoldalú megállapodást köt, hogy a tanóráin megvalósít egy másfél oldal hosszan felsorolt követelményrendszert - hangsúlyozta a PDSZ.

A PDSZ álláspontjára reagálva a Klebelsberg Központ szombaton az MTI-hez eljuttatott közleményében valótlannak nevezte a PDSZ  állításait a pedagógusok elismerésével kapcsolatban. A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetétől származó hamis információkkal szemben a valóság az, hogy az érintett intézményekben dolgozó kollégáknak nem kell pályázniuk - írták.

A pedagógusok, a gyógypedagógusok és a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő alkalmazottak automatikusan részesei a projektnek. A részvétel önkéntes, ezért bárki jelezheti, ha nem kíván csatlakozni. Az sem igaz, hogy többet kell adminisztrálniuk a tanároknak, vagy éppen visszafizetési kötelezettség terhelné őket a már kifizetett díjak esetében - emelték ki.

A Klebelsberg Központ a "Kedvezményezett településeken működő állami fenntartású köznevelési intézmények munkájának támogatása" című felhívás alapján valósítja meg a projektet. A felhívás célja az érintett településeken működő állami fenntartású köznevelési intézményekben dolgozó pedagógusok, valamint a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő alkalmazottak esetében az említett intézményekben tanuló diákokkal kapcsolatos pedagógusi feladatok támogatásával a tanulói lemorzsolódás visszaszorítása. A projekt elismeri, hogy a kollégák többlet időt és figyelmet fordítanak a tanulókra az esetleges lemaradások kompenzációjáért - olvasható a közleményben.

A projekt a 2019/2020 tanévben elrendelt tantermen kívüli, digitális munkarend során feldolgozott tananyagokhoz kapcsolódó felmérés, ismétlés és visszamérés keretében végzett többletfeladatokat díjazza.

A Klebelsberg Központ és a tankerületi központok mindent megtesznek azért, hogy a tanév biztonságosan elkezdődhessen, folyamatosan ezen dolgozunk az iskolákkal együtt - fogalmaztak, hozzátéve: sajnálatosnak tartják, hogy egyes szervezetek ezt kívánják ellehetetleníteni rövidtávú politikai érdekből.