Pofont kaptak a szupertraffipaxok

A tavalyi utolsó negyedévben éves szinten is emelkedett a személysérüléssel járó közúti balesetek száma. Ez nem meglepő, mivel több az autó és több pénz jut üzemanyagra, ám jókora pofon a mindent látó Véda szupertraffipaxoknak.
Szász Péter, 2017. március 8. szerda, 15:49

Tavaly az év utolsó három hónapjában 4 186 személysérüléssel járó, vagy halállal végződő baleset történt Magyarországon, amely 1,7 százalékkal több, mint egy évvel korábban. 3 999 ember sérült meg könnyebben, 1 379 súlyosan, 187 pedig életét vesztette - derül ki a KSH adataiból.

A balesetek több mint kétharmada lakott területen belül történt. Azon kívül az 1 352 balesetből 111 volt az autópályákon, ez utóbbi szám egyébként 4,3 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban.

A baleseteket zömmel az autóvezetők okozták, legnagyobb részben a sebesség nem megfelelő megválasztása miatt, de jelentős az elsőbbség meg nem adásából és az irányváltoztatás szabályainak figyelmen kívül hagyásából fakadó balesetek aránya is.

A sebesség nem megfelelő megválasztásának nagy száma előkelő helyen szerepel érvként, amikor a traffipaxok beszerzése kerül szóba. Csakhogy ezek nem jelentenek valódi gyorshajtást, sűrű ködben vagy jeges úton a 40 kilométer per órás sebesség is sok lehet, ezt pedig nem lehet kiszűrni méréssel.

Mi történt tavaly?

Az adatokat összesítve kiderül, hogy tavaly 1,8 százalékkal több baleset végződött halállal vagy sérüléssel. Ez 16 628 darabot jelent. Ezen belül a halálos balesetek száma (585) 3,4 százalékkal csökkent, a súlyosaké (4 911) stagnált, míg a könnyebbeké (10 833) 2,9 százalékkal nőtt.

Bár ezek a számok riasztóak, fontos tudni, hogy tavaly 3,6 százalékkal nőtt a hazai autóállomány és  öregedett is. A benzin 4,4, a gázolajfogyasztás pedig 5,4 százalékkal emelkedett, vagyis többet  közlekedtünk.

A traffipaxok hatásairól akkor kaphatnánk pontos képet, ha rendelkeznénk lokális statisztikákkal olyan útszakaszkokszról, amelynél fix kamerákat szereltek fel. A rendőrség korábban a Napi.hu kérdésére azt mondta, hogy hosszabb idő kell az eszközöknek ahhoz, hogy kedvező hatásukat kifejtsék. A Véda 2016. április 5. óta működik teljes gőzzel.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

laci_52, 2017.03.09 12:52

Hogyhogy "pofont kaptak a szupertraffipaxok"? Annyi bírságot szabtak ki a segítségükkel a rendőrök, hogy már behozták az árukat, innentől ingyen termelik a pénzt...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

konrada, 2017.03.09 10:49

@bitpork:
Igazad van! Dehogy nőtt az üzemanyagok forgalma, dehogy költöttek többet összességében is!
...hiszen neked van egy olyan statisztikád, melyben pont fordítva van. Saját kezüleg hamisítottad...;))
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

konrada, 2017.03.09 10:46

Már megint egy hangzatos -fikázó cím - s már megint a megszokott, a címet nem igazoló tartalommal.
...szerintem a Napi.hu-t ugyanaz szerkeszti, mint a Pályázatfigyelő-t.
Kattintásvadász cím, a tartalom viszont köszönőviszonyban sincs a címben megfogalmazott állítással.

...ez a trafi is csak egy! eszköz, nem csodatévő. Így hibásan gondolja a kedves címadó, hogy azért van, hogy a hatósugarán kívül akár több km-re is csodákat tud tenni. Arra való, hogy az adott helyeken csökkentse a balesetveszélyt, és legalább kiszűrje azokat a balfékeket, akik még azt qrva nagy akasztófát se veszik észre az út közepén.

...ezt meg megteszi. Azon a néhány km-en - amely az összes hatótávolságán belül van - nagyságrendileg csökkent a baleset. Arról meg nem a trafipax tehet, hogy a 90-es országúton az azt meglátó - 50 km-esre satuzó agysérült 2 km múlva a záróvonalon akarja behozni az életéből így kieső 1 másodpercet....
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

George Lukacs, 2017.03.09 10:15

@matyi2010:

Olyan megnyugtató a sorait olvasni...A jobboldal a színtiszta igazat, csakis az igaza mondja. Mindig is erről volt nevezetes.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

matyi2010, 2017.03.09 09:55

Miért is sikertelenség és nagy pofon az, ha legalább 5%-kal nagyobb forgalom mellett 3,4%-kal csökken a halálos balesetek száma?
Idióta libsi banda! Annyít hazudnak, hogy ha véletlenül igazat mondanak azt se hiszi el nekik senki, a saját egybites agyú birkáikon kívül.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html