Kiderült, mit gondolnak az emberek a budapesti kerékpársávokról

A társadalom igen megosztott abban a kérdésben, hogy mi legyen a sorsa az idén márciusban ideiglenesen kialakított budapesti kerékpárutaknak: véglegesítsék azokat, vagy kapják vissza az autósok a felületet - derül ki a Napi.hu számára a Pulzus Kutató által készített friss közvélemény-kutatásból.
Szász Péter, 2020. augusztus 22. szombat, 08:03
Fotó: MTI Fotó / Mónus Márton

A fővárosi önkormányzat még március végén úgy döntött, hogy kihasználva a karantén időszaka alatt felére csökkent gépjárműforgalmat, Budapest néhány fontos útvonalán ideiglenes kerékpársávokat alakít ki. Az új sávok igencsak megosztják a társadalmat, főleg azért, mert felmerült azok véglegesítése.

Az egyik legnagyobb "konfliktusgóc" a Nagykörúti kerékpársáv, ahol mintegy 3 kilométeren az autósok az eddigi két sáv helyett csak egyet használhatnak. Felfestettek sávokat a Bartók Béla úton, a Tétényi úton, az Üllői úton, a Villányi úton is használható az új kerékpársáv.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) augusztus 31-ig várja az emberek véleményét az új sávokról, miközben a Budapest Közút figyelemmel kíséri a teljes útszakasz összes sávjának használatát, és ennek fényében dönt a szükséges korrekciók elvégzéséről.

A téma teljesen megosztja a magyar társadalmat: ez derül ki a Napi.hu számára a Pulzus Kutató által készített reprezentatív közvélemény-kutatásból.

A megkérdezettek 32 százaléka mindenképpen támogatná a sávok állandósítását, míg 23 százalékuk abban az esetben, ha az érintettek többsége ezt támogatja. Tehát az emberek 55 százaléka hajlik arra, hogy maradjanak a felfestések.

Ezzel szemben 17 százalék nyilatkozott úgy, hogy ez túl nagy problémát okozna az autósoknak, míg 32 százalék a különálló kerékpárutak létesítését támogatja. Utóbbi nem jelenti a kerékpárúthálózat fejlesztésének elutasítását, de biztonságosabb formában tenné azt.

A budapestiek körében 29 százalék mondta azt, hogy igen, a kerékpározást minden esetben támogatni kell és 27 százalék hagyná a sávokat abban az esetben, ha az érintettek többsége ezt szeretné. Mindössze 9 százalékuk aggódik az autósközlekedés miatt, ugyanakkor 35 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy önálló sávok kellenek, tehát a felfestéseknek ebben a formában el kell tűnniük.

Az autósok érdekeiért leginkább a megyeszékhelyen lakók állnak ki (23 százalék), míg a községben élők a kerékpárosok pártját fogják a budapesti utakkal kapcsolatban.

A végzettség szerinti bontásból az derül ki, hogy az alapfokú végzettségűek inkább támogatnák a sávok fenntartását, míg a diplomások csak akkor, ha az érintettek többsége ezzel egyetért.

Az autósok érdekeit az érettségizettek tartják leginkább szem előtt, bár arányuk nem kiemelkedő.

Nincsenek komoly eltérések a kor szerinti bontásban, amely cáfolja azt a vélekedést, hogy nagyvárosi kerékpározás inkább a fiatalok közlekedési formája.

A férfi válaszadók körében relatív többségben vannak azok, akik minden körülmények között támogatják a biciklizést, a nőknél pedig kiemelkedik az a csoport, amely az érintettekre bízná a döntést.



Ezt kell tudni a kutatásról
A Pulzus Kutató felmérése 1000 fő megkérdezésével történt, a válaszok reprezentálják a magyar felnőtt lakosság véleményét. Ez azt jelenti, hogy az adatok nem, kor, iskolai végzettség és településtípus szerint a magyar alapsokasági adatoknak megfelelően tükrözik a felnőtt, 18 pluszos lakosság véleményét.
"Csatlakozz a Pulzushoz! Légy Te is véleményvezér!"

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

krix10, 2020.08.22 21:32

@znojmo:
"Budapesten meg kell valósítani a kerékpáros kultúrát"

Ja, példát vehetnének a kínai városokról!
:D
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

znojmo, 2020.08.22 19:40

Nagyon okos és bölcs ember a polgármester. tetszik ahogy acsarkodnak rá a náci, fasiszta beütéssel rendelkezők.
Igen Budapesten meg kell valósítani a kerékpáros kultúrát, ami nincsen. Élhetőbb lesz a város tisztább a levegő!
Ezt fideszesek tagadják.
Bécsben rekordokat döntöget a kerékpárosok száma.
Lesznek utcák ahol nem lesz végleges a kerékpársáv, lesz ahol igen.
Hajrá Geri előre a tisztább városért!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

terabit, 2020.08.22 18:57

@villam64: szerintem neked van gondod a valósággal, az emberek általában a céljuknak megfelelően közlekednek, mindig ami célszerűbb, és ebben benne van az autó is. Ha szerinted az autó értelmetlen, és ezáltal azok a hozzá szólások, melyek nem ezt propagálják, akkor te még karigerinél is ostobább vagy.

Akkor beszéljünk karigeri múltjáról, meg az alternatívákról: Zugló
Az ő polgármestersége alatt rohadt szét a Rákospatak menti biciklisút, a retek nímand utóda meg tovább hagyja rohadni, én autó mellett bringával is járok dolgozni, ezért úgy napi kétszer szidom az anyját, heti 3-4 alkalommal. Most pedig éppen a budapesti közlekedést rohasztja le még jobban.
Nincs mit megköszönni neked.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

krix10, 2020.08.22 18:07

@villam64:
Ne aggódj, majd kariGe*i megcsinálja!
1 év alatt helyrehoz mindent!
Ja, hogy már letelt 1 év...
:D
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

villam64, 2020.08.22 18:02

Én úgy látom, hogy gondjaitok vannak a dátumokkal, és a számokkal. Nem lehet cél, büdös környezetszennyező autókkal közlekedni nagyvárosban, amikor egyéb közlekedési alternatíva is van. Ebben az országban leépítették az egyéb közlekedést az elmúlt 10 ÉVBEN. Tarlós és a fidesz, szar Budapesti utakat hagyott maga után. Még a felújított utak is kátyúsak, mert a csatornafedél is mélyebbre sikerült letenni. A vízelvezetők is megütik a járművek futóművét. A Budapesti utak 99%-a rossz minőségű, hála érte Orbán Tarlósnak. Köszönöm az értelmetlen hozzászólásotokat.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html